Slipstream

Slipstream

21. Brazília

George Russell győzelem és RedBull belviszály

2022. november 15. - Apex_f1

A brazil hétvége az újra éledő Mercedesről, George Russell-ről, Kevin Magnussenről, és az Alpine, Aston Martin és RedBull csapaton belüli csatáiról szólt. A szezon harmadik sprintfutamos hétvégéje bőségesen ellátott minket izgalmakkal és drámával.

Időmérő

Pénteken elázott az interlagosi pálya, így a Q1-nek mindenki átmeneti esőgumikon vágott neki.  Nem volt nagy víz, és akadtak száraz foltok, így a csapatok hamar slickekre cserélték az abroncsokat. Az első helyen villámgyorsan váltogatták egymást a nevek, az élcsapatok, a középmezőny, de még az utolsók közül is. Felkerült például Gasly, Alonso és Albon neve is a tabella élére. Különösen jónak tűnt Kevin Magnussen, akinek ugyan elvették egy körét, de simán tovább jutott. Ellenben csapattársával, Mick Schumacherrel, aki a 20. helyen esett ki. A 19. helyen Tsunoda távozott, őt a két Alfa Romeo előzte meg, Bottas-szal és Zhouval. Kár volt az Alfákért, mert meglett volna a tempójuk, de túl későn váltottak slickekre, és nem tudták felmelegíteni őket.  A 16. Latifi lett, a Williamsben.

A Q2-ben Albon a 11. helyen csúszott le a továbbjutásról, őt Gasly követte. Vettel a 13., Stroll a 15. helyen esett ki. Mindketten elfékezték magukat a gyorskörükön. A két Aston közé Ricciardo szorult. Az ausztrálnak nem maradt elég üzemanyag a kocsijában (már elnézést, de ez, hogy jött össze a csapatnak?)

A McLarennél már csak a Ferrari bakizott nagyobbat, (bár valljuk be, ezen már meg sem lepődünk).  Kiküldték Leclerc-et átmenetiken, mert úgy vélték, jönni fog az eső. De nem jött. Úgyhogy a kerekek sem működtek. Aztán a legrosszabbkor szóltak neki, hogy menjen a boxba, és esélye sem volt már behajtani. Így a Q3-at a 10. helyen zárta. A kilencedik helyet Perez szerezte meg, előtte pedig Hamilton végzett. A 6. és 7. helyet Ocon és Alonso biztosították be az Alpine-okkal. Sainz ideje az 5. helyre volt elég. A 4. helyen volt csapattársa, Lando Norris zárt. A 3. pozíciót George Russell kaparintotta meg, annak ellenére, hogy sikerült kicsúsznia és beásnia magát a sóderágyba, nyolc perccel az időmérő vége előtt, ami miatt megállították az órát.

A mentés közben eleredt az eső, és biztossá vált, hogy a köridők nem fognak javulni, és Verstappen sem fog feljebb kerülni a 2. helyről. így már csak az volt hátra, hogy Kevin Magnussen megünnepelje a Haas egész csapatával, élete első poleját!

 

Sprint

100 km, 24 kör, napsütés, a mezőny pedig Haas szendvicsben várta a sprintet. A rövid pályahossz pont megfelelt, hogy izgalmassá tegye ezt a távot. Magnussen tökéletesen rajtolt, és az első pár körben vezetett is, míg mögötte Verstappen, a közepeseit melegítette (rajta és Latifin kívül mindenki a lágyakat választotta), és Russellt tartotta maga mögött. Csak a harmadik körben előzte meg a dánt, és végül a többiek is elhúztak. A Haas pilótája pedig nem keveredett felesleges, értelmetlen csatákba.

Max számára azonban hibásnak bizonyult a közepes, alig volt tapadása, egy kis törmeléken is sikerült áthajtania, Russell pedig folyton a nyomában volt. Eleinte simán ki tudta védekezni a világbajnok, de hamarosan George megelőzte, és senkitől sem zavartatva megnyerte a sprintet. Sainz is átverekedte magát rajta, ami Verstappen első szárnyába került, nagyon védekezett, de egyszerűen értelmetlen volt. Így a spanyol kiharcolta magának a második helyet, szépen védekezve Hamiltonnal szemben, aki így a harmadik lett. Carlosra azonban várt egy öt rajthelyes büntetés vasárnapra, motorcsere miatt.

Verstappen így csak a negyedik lett, nyomában Perezzel, aki megpróbált helycserét kérni a csapattól,mivel a bajnokság második helyéért még mindig szoros csatában áll Leclerc-kel, de ez elmaradt.

Leclercnek a 10. helyről a hatodikra sikerült felküzdenie magát, maga mögé utasítva Norrist. A nyolcadik, és egyben utolsó pontszerző helyet, pedig, Magnussen szerezte meg.

Vettel a kilencedik lett, még úgy is, hogy csapattársa, Lance Stroll majdnem a falba küldte. A német épp meg akarta előzni a kanadait, de az a texasi esetet idéző módon, megint későn kezdett védekezni, a fűre terelve Vettelt, aki egy „Ok”-val nyugtázta az esetet. Strollt tíz másodperccel büntették, így a 12.ről a 17. helyre sorolódott vissza. (Ráférne már egy eltiltás.)

A 10. Pierre Gasly lett, akit Ricciardo követett, és Mick Schumacher. Az ifjú német a 20.-ról a 12. helyre verekedte fel magát, amit azt hiszem nem értékeltünk eléggé.  Őt Zhou (P13.) és Bottas (P14.) követték. A 15. Tsunoda lett, ő azonban vasárnap a boxutcából rajtolhatott, mert alkatrészeket cseréltek az autóján.

Az Astonokhoz hasonlóan, az Alpine párosa is összecsapott a pályán. Már a rajtot követően összeakadtak, majd kicsivel később az egyenesben is. Alonso persze egyáltalán nem volt boldog, Ocon meg jogosnak érezte, hogy majdnem leszorította a spanyolt. Kis csatározásuknak köszönhetően Alonso a 15., Ocon a 18. helyen futott be. (A spanyol csípős interjút adott a sprint után. Ja, és Ocon autója a futam után a parc fermében kigyulladt…de ne konspiráljunk :D)

A 19. helyet Latifi foglalhatta el. Alex Albon nem fejezte be a futamot.

 

Futam

Vasárnap napsütéses idő és teltház várta a versenyzőket. Ezúttal nem alakult túl simán az első kör. Russell ugyan megtartotta az első helyét, hátrébb nagy kavarodás alakult ki. Ricciardo megpróbált bevetődni Magnussen mellé, de nekiment a dánnak, aki megpörgött, aztán az ausztrált is magával sodorta, így számukra a verseny ott véget is ért.  Rögtön jöhetett a biztonsági autó, ami a hetedik körig vezette a csapatot.  De szinte rögtön az újraindítást követően, Norris ért össze Leclerc-el, akit sikerült a falba küldenie, de a Ferrari pilóta csodák csodájára folytatni tudta a futamot, még ha az utolsó helyen is.

Előttük pedig Verstappen és Hamilton értek össze. Hamilton nem hagyott helyet Maxnek, aki szintén nem tágított. A bírák végül hollandnak ítéltek plusz öt másodperces büntetést. (Hamilton lassan úgy van Verstappennel, mint Alonso vele.)

Ezután hosszú körökön át ment a kerekekkel a stratégiázás, ki, mikor és miért álljon ki, hogy aztán az 52. körben Norris rúgjon fel mindent. Megadta magát alatta az autó, és ezzel a McLaren mindkét pilótája kiesett. Először csak virtuális biztonsági autót hirdettek, de látszott, hogy ez a mentés tovább fog tartani, így ismét jöhetett Mayländer, a biztonsági autóval. Ez épp kapóra jött Alonsonak és Sainznak, akik gyorsan elugrottak új kerekekért.

A verseny a 61. körben folytatódhatott, de megint meg kellett várni, hogy a lekörözöttek kielőzzék a mezőny többi részét. Azonban a rendszer csak Albont és Latifit engedte el, és Yukiról valamiért megfeledkeztek. A japán is megindult, de nem tudta kielőzni a sort, így a menet végére szorult.

Eközben Oconnak szólt a csapat, hogy ne tartsa fel Alonsot a friss gumikon. A francia konokul hallgatott. Újra szóltak neki, ő meg csak közölte, hogy meglátja, ha utána tud menni az előtte lévőnek, nem fogja hagyni magát. (Hát, paprikás a hangulat a francia csapatnál.)  

Sainz a 63. körben megelőzte Perezt, és így a harmadik helyet szerezte meg, de Hamiltont már nem tudta becserkészni. Így a két Mercedes-es állhatott a dobogó legfelső fokaira. George Russell megszerezte első Forma 1-es futamgyőzelmét, Hamilton meg örült, hogy megint a dobogón állhatott.

Leclerc a Norris-os balesetet követően, a 18. helyről a negyedikre küzdötte fel magát, ami mindenképpen elismerésre méltó. Megpróbálta a harmadik helyet is elkérni a csapattól, de legalább ebben nem bénázott a Ferrari, és nem engedtek neki. A mögötte befutó Alonso túl közel lett volna. A spanyol szintén remek futamot tudhatott maga mögött, a 15.-ről az 5.-re jött fel, és még a csapattársát sem kellett kinyírnia, miközben maga mögé utasított két RedBullt is.

Verstappen a 6., Perez a 7. lett. Az ő házuk táján is nagy volt a dráma. Perez elengedte Verstappent, azzal, hogy ha nem éri utol Alonsot, visszaadja a pozíciót. Amikor Maxet erre emlékeztették, a holland azt felelte, már mondta, hogy megvan az oka, miért nem, ne kérjenek tőle ilyet. Úgyhogy így futottak be. Checo megjegyezte a rádión, hogy na, Max megmutatta milyen is valójában.

Ocon a 8. helyen zárt, mögötte Bottas és az utolsó pontot érő helyen Stroll.

Vettel a 11. lett, őt Zhou, Mick Gasly, Albon, Latifi és Tsunoda követték.

 

Jövő hétvégén jön az utolsó verseny. Érdekes futam lesz, ezzel a sok feszültséggel. (Komolyan, a mezőny lassan egy csapat totyogósra emlékeztet, akikre ráférne egy kiadós alvás. )

 

Viszlát Abu Dhabinan!

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr517979174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása