Slipstream

Slipstream

2024 Bahrein Teszt 1. nap

2024. február 22. - Apex_f1

Tegnap megkezdhették a csapatok a 2024-es autók tesztelését élesben, a Bahrein-i pályán. Bár mindenki más gumikeveréken, nehezebb vagy könnyebb tankkal, és más terv szerint haladt, ezért óriási következtetéseket nem vonhatunk le az eredményekből, de valamiféle képet azért mégis kapunk. Lássuk hát, hogy alakult a nap.

Az első az aszfalton a Mercedes pilótája, George Russell volt, aki egész nap róhatta a köröket a pályán, csapattársa, Lewis Hamilton ma fogja kipróbálni az új W15-t. Az ifjú brit a 12. helyen fejezte be a napot.

A másik csapat, akik szintén egy pilótával teszteltek az első nap, a Red Bull volt. Max Verstappent nem hagyta el a versenyszellem, megszerezte a szezon első előzését, amikor az egyes kanyarban közel került Charles Lecler-hez, később pedig Russell-t is maga mögött hagyta, és az 1. helyen zárta a napot az RB20-sal. Egyelőre úgy tűnik, a csapatnak idén sem kell aggódnia.

A McLaren-nél Lando Norris kezdte a tesztet, volt pár elfékezése, de így is a második lett. Csapattársa, Oscar Piastri, is jól teljesített, nap végén a kilencedik helyen állt. A tavalyi teszthez képest most sokkal jobban festenek a dolgok a Woking-i csapat számára.

A Ferrari SF24-e úgy tűnik megint nehezen kezelhető, mindkét pilóta kiszaladt vele a pályáról, de a tempója egészen jól fest. Carlos Sainz-nak ez az utolsó szezonja az olasz csapattal, hogy hová vezet majd útja, még homály fedi, de hozta a kötelezőt és a harmadik helyet szerezte meg, míg Leclerc a 7. lett.

Az Alfa Romeo-ból lett Stake F1 Team Kick Sauber (egek mi ez a név?) neonzöld autója bár feltűnően fest, eddig nem mutatott túl sokat. A pilóták változatlanul Zhou Guanyu, aki a 10. helyen fejezte be a napot, és Valtteri Bottas, aki pedig a 14. helyen zárt.

Szintén átalakult az Alpha Tauri, akiket csak RB néven fogok emlegetni, mert nincs az a pénz, hogy én végig gépeljem az új nevüket (Inkább akkor visszatérek a Toro Rosso-hoz.) A csapat éléről nyugdíjba ment Franz Tost, helyét a Ferrari volt sportigazgatója, Laurent Mekies vette át.

Daniel Ricciardo idén is mosolyogva vágott neki a szezonnak, és volt is oka, hisz a negyedik helyen állt a tesztek végén, míg Yuki Tsunoda a 13. Mindkét pilóta elégedettnek tűnt a VCARB01-vel.

 

Az Aston Martin tavaly erősen kezdett, Alonso számos dobogós helyezést szerzett a csapatnak. Az év közbeni fejlesztések azonban visszafelé sültek el. Idén eddig úgy tűnik a kezdés ismét jó lesz, az AMR24- vel mindkét pilótájuk a top 10-ben végzett. Stroll a 6. Alonso a 8. helyen.

(Stroll amúgy szokásához híven már most kezdte a bajkeverést, elhagyta az egyik tükrét, amit Ricciardo hihetetlen reflexszel került el, Hülkenberg azonban már nem volt ilyen szerencsés.)

 

A Williamsnél Alexander Albon alatt megállt az autó, amit a benzinpumpa meghibásodása okozott. De nem csak ezt a kellemetlen elsőt tudhatta magálnak a csapat, Logan Sargeant-é lett az első megforgás is. A kilences kanyarban egy aszfalthiba megdobta az autóját és a sóderágyban kötött ki.

Az Alpine-nál Esteban Ocon kezdte a napot az A524-ben, a négyes kanyarból kijövet volt egy kisebb kalandja, ahol is kénytelen volt a sóderágyon áthajtani, és végül a 16. helyen végzett.

Honfitára, Pierre Gasly szerencsésebbnek bizonyult, jobb időt is futott, amivel 5. lett a tabellán.

 

A Haas-nál is akadt némi változás, Günther Steinertől megvált Gene Haas,(hogy ezután kivel reklámozza majd magát a csapat még kérdéses) a helyét Ayao Komatsu vette át, aki eddig az autó tervezését irányította, és aki korábban elmondta, a szezon elején biztosak lehetünk benne, hogy ők fogják zárni a sort, ami eddig be is vált, Kevin Magnussen a 17. Nico Hülkenberg pedig az utolsó, 18. helyen végzett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr8918337035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása