Slipstream

Slipstream

Hungaroring 2023

2023. július 27. - Apex_f1

Egy év után újra megérkezett a száguldó cirkusz kis hazánkba, és ez még engem is előcsalt a hibernációmból. Igaz,  nem ez volt a  legizgalmasabb futam (bár lássuk be, erre az egész szezonra nem az izgalom, a legjellemzőbb), és nagy meglepetés most sem volt, Max Verstappen magabiztos győzelmet aratott. DE! Visszatért Daniel Ricciardo, és a paddock hirtelen újra életre kelt.

Az Alpha Tauri új pilótája olyan felbolydulást okozott, amilyet az Aston szezon eleji felemelkedése óta nem láttam. Az ausztrál Silverstone-i Pirelli tesztje annyira jól sikerült, hogy Helmut Marko rögtön le is cserélte rá Nyck de Vriest. A hír azt hiszem megosztotta a rajongókat, mert egyfelől, mindenki alig várta, hogy Danny visszatérjen, még ha a konstruktőri bajnokság utolsó helyén lévő csapathoz is, másfelől viszont Nyck elbocsátása nem volt túl kedves. És mondhatjuk, hogy this is show biz baby, de akkor sem volt szép. Vegyes érzelmek, de Ricciardo hamar feledtette az egészet. Mintha el sem hagyta a paddockot, millió wattos mosolyával és humorával beragyogta a hétvégét.

Rögtön megkezdődött a találgatás, hogy akkor jövőre vajon Perez helyét is átveszi-e majd, mert a mexikói finoman fogalmazva, nem áll a helyzet magaslatán.  Öt verseny óta még csak a Q1-ből sem tudott tovább jutni, a szezon eleji magabiztossága, úgy párolgott el, mint nyári reggelen a harmat. És ez a hétvégéje sem kezdődött jól. Az első szabadedzésen elrontotta az ötös kanyart, és ripityára törte az autóját. Szerencséjére nem sokkal ezután eleredt az eső, így a többiek sem tudtak sokkal több információt gyűjteni, de azért ez elég kínos volt.

 

 

Időmérő

Ahogy az nálunk lenni szokott, a vártalan dolgok most sem maradtak el. Max Verstappen orra elől Lewis Hamilton happolta el a pole-t, 0.003 ezreddel, így a hollandnak meg kellett elégednie a második hellyel. A harmadik és negyedik rajtkockát Lando Norris és Oscar Piastri szerezték meg. Úgy tűnik a McLaren újításai nem csak Silverstoneban működtek.

De a meglepetések ezzel még nem értek véget, mert egy másik, eddig szintén a sor végén kullogó csapat, az Alfa Romeo is a top 10-be küzdötte magát. Zhou eddigi legjobb rajthelyét, az ötödik kockát csípte meg, míg Bottas a 7.-et.  Közéjük, a 6. helyre, Charles Leclerc furakodott be. Alonso ideje ezúttal csak a nyolcadik helyre volt elég, az Aston Ausztria óta folyamatosan a top 10 második felében végez.

Checonak ezúttal sikerült a Q3-ba jutás, de csak a 9. helyre volt elég az ideje. A top 10-et, Nico Hülkenberg zárta a Haas-szal.

A Q2-ben ragadt Carlos Sainz a 11. helyen, akit Esteban Ocon követett. Daniel Ricciardo még csak ismerkedett az AT04-sel, de így is a 13. helyen kvalifikált, ami nagy szó, tekintve, hogy az Alpha Taurik három verseny óta nem tudtak kikerülni a Q1-ből.

A 14. Lance Strollé lett, akit Alonso megint kenterbe vert, mögüle pedig Pierre Gasly rajtolhatott majd.

A Q1-ben Alexander Albon a 16. helyet szerezte meg, Yuki Tsunoda a 17. lett. Mögülük várhatta a vasárnapi rajtot nagy meglepetésre George Russell, aki szerencsétlenségére forgalomba keveredett, így az idejének lőttek. A 19. Kevin Magnussen volt, a sort pedig Logan Sargeant zárta.

Szombaton az új kvalifikációs formátumot tesztelte az F1. E szerint minden pilótának kötelező volt a Q1-ben keményeken, a Q2-ben közepeseken, a Q3-ban pedig lágyakon rajtolnia. És bár meglepő eredmények születtek, a pilóták véleménye szerint ez nem befolyásolta az eredményeket.

 

Futam

Vasárnap verőfényes napsütés, és közel ötven fokos aszfalt várta a versenyzőket.

Max ezúttal hibátlanul kapta el a rajtot, és rögtön magához ragadta a vezetést, amit kényelmesen meg is tartott a futam végéig. A két McLaren szegődött a nyomába, Piastri vezetésével.  Hamilton rögtön az elején három helyet veszített, és nem tudott mit csinálni.

Mögöttük Zhou okozott galibát, (biztos tanult Bottas 2021-es bowlingozásából) beragadt a rajtnál, majd az első kanyarban elfékezte magát, meglökte Daniel Ricciardót, és a két Alpine-t is, akik Ausztrália után ismét kiütötték egymást, ezzel a szezonban harmadjára vesztette el mindkét versenyzőjét a francia csapat. Hála Istennek nem lett bajuk, de a futamuknak annyi lett. Ricciardo pedig az utolsó helyre csúszott vissza.

Zhou egy öt másodperces büntetést kapott, de azt hiszem, ez elég csekély dolog, ha azt nézzük, hogy két autót teljesen elintézett, egy harmadiknak pedig öt pozíció veszteséget okozott.

A futam ezt követően már békésen zajlott, és a szokásos módon, Max győzelmével zárult. (33 másodperces előnnyel, nem tudom hová fejleszt még mindig a RB) A szezonban ez volt a RedBull tizenkettedik győzelme egyhuzamban, amivel megdöntötték a McLaren 1988-as rekordját.

A második helyet, zsinórban másodjára Lando gyűjtötte be, a harmadikra pedig Sergio tornázta fel magát, ő gondoskodott némi akcióról. Szépet csatázott Russellel és Piastrival.

A negyedik helyen a kissé csalódott Hamilton végzett, az ötödiken pedig Oscar Piastri, akinek az autója megsérült, ezért nem tudta tartani a kezdeti tempóját. (Azt mondom, így sem járt rosszul, mert nem kell az Alpineban ülnie.)

A Ferrari fiúkat megint az ág is húzta. Leclerc rögtön a 18. körben +5 másodperc büntetést kapott, mert túllépte a megengedett sebességet a pit lane-ben, és még a kiállása is hosszúra nyúlt, egy meghibásodott csavarpisztoly miatt, így a hatodik helye végül George Russell ölébe hullott. Russell a futam vége előtt kb öt körrel, megkérdezte a csapatot, hogy mit szólnának egy kerékcseréhez, amire az volt a válasz, hogy az biztosan pozícióvesztéssel járna. Majd ezt követően a brit úgy előzte Sainzot, mintha a legfrissebb gumikon lenne. George Hívjátok A Mentőket, De Ne Nekem Russell így a 18.ról a 7.-re sikerült felkapaszkodnia, míg Sainznak a nyolcadik hellyel kellett megelégednie.

Az utolsó pontszerző helyeken Alonso és Stroll végeztek. Az Aston Martin lassan egyre hátrébb csúszik a tabellán.

Ricciardonak sikerült a 13. helyet visszaszereznie. Öröm volt hallgatni a rádiózásait, a csapatot, ahogy lényeges információkkal látták el, kikérték a véleményét, hallgattak rá, amikor közepeseket és tiszta levegőt kért, hogy a gumikat életben tarthassa. Így több mint 40 kört tudott megtenni közepeseken, igencsak jó tempót diktálva. Jó volt látni, hogy visszatért belé az élet, a lelkesedés és bár még csak tapogatózik, tesztelget, de már látni régi magabiztosságot. Kíváncsian várom, hogyan alakul a szezon hátralévő részében. Megelőzte a csapattársát, Yukit, akit 15. – ként intett le a kockás zászló.

Az Alfa Romeók az időmérős remeklés után már nem tudták felvenni a kesztyűt a többiekkel. Bottas a 12., Zhou a 16. helyen zárt.

A Williams-eknek nem feküdt a pálya, bár Albon most is mindent kihozott az autóból, ami csak lehetséges, és 11. lett. Sargeant a 68. körben, bemutatott egy piruettet, ami után a csapat inkább visszahívta az amerikai újoncot, így ő lett nap harmadik visszavonulója.

A Haasok a megszokott módon a sor végére szorultak. Hülkenberget a 14.-ként intették le, Magnussent pedig az utolsó, 17. helyen.

 

Jövőhéten vár ránk Spa, a nyáriszünet előtti utolsó sprint és verseny. Az előrejelzés esőt ígér…

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr7718174512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása