Slipstream

Slipstream

2023 1. Bahrein

Utolérhetetlen Red Bullok és az El Plan

2023. március 10. - Apex_f1

 

Antiklimatikus időmérő

Elérkezett a szezon első versenyhétvégéje, ahol kiderülhetett, mi volt igaz a sok pletykából, találgatásból és, hogy ki mit rejtegetett a tesztek során.

Az első hivatalos megmérettetés, most is a szombat esti időmérő volt.

A Q1-ben, és a Q2-ben is, az élen a Ferrarik és a Red Bullok és Fernando Alonso váltogatták egymást, nem kis izgalmat okozva. Az első menetben a 20. helyre maradt, nagy meglepetésre, Pierre Gasly az Alpine-nal. Őt az újoncok előzték meg, de Vries az Alpha Taurival, és Piastri a 18. helyen a McLarennel, amiről nem hazudott a csapat, nem ment jól. Magnussen ideje csak a 17. helyre volt elég. Logan Sargeant-nek majdnem sikerült megcsípnie a Q2-t, mert azonos időt ment Norris-szal, (1:31.652) de mivel a brit hamarabb futotta meg, ő jutott tovább. Mindenesetre a három újonc közül, Logan Sargeant volt az, aki villantani tudott, a Williams-szel. (Ami nem kis dolog.)

A Q2-t Alex Albon zárta a 15. helyen, meghibásodás miatt. Csalódott volt, mert úgy tűnt, meg lett volna a tempó a Q3-ra.  Tsunoda a 14. helyet érte el, ami kellemes meglepetés volt. A teszteken sokkal gyengébbnek mutatkoztak az Alphák. Őt Zhou és Bottas előzték meg, a 13. és 12. helyeken. A 11. helyet Lando Norris biztosította be magának. (Lenyűgöző, hogy mit ki nem tud facsarni az MCL 60-asból.)

A Q3 az előzőkhöz képest meglehetősen érdektelenre sikeredett. Az utolsó három percben már csak a két Red Bull volt kint, hogy még használt gumikon is javítsanak az idejükön és bebetonozzák az első és második helyet a vasárnapi rajtrácsra. A pole Verstappené lett, 1:29.708-as köridővel, a P2 pedig, Perezé, 1:29.846-os idővel.

Őket a két Ferrari követte, Leclerc a harmadik, Sainz a negyedik helyen. Kímélés címszó alatt nem futottak új gyorskört.

Nagy örömre és bizakodásra adva okot, az ötödik hely Fernando Alonso-é lett, az Aston Martinnal, míg csapattársa, Lance Stroll, a nyolcadik helyen zárt. Ami törött, és műtött csuklóját tekintve nem semmi teljesítmény.

Közéjük ékelődtek a Mercedesek, Russel a hatodik, Hamilton a hetedik rajtkockát foglalhatta el.

A kilencedik helyen Esteban Ocon végzett, a 10. kockát pedig a Haas-hoz igazolt visszatérő, Nico Hülkenberg szerezte meg, a csapat nagy örömére.

 

Futam

Vasárnap este alig vártuk, hogy kihunyjanak a piros lámpák, és három hónap után, újra nekivágjanak a pilóták a Bahrein-i pálya 57 körének.

A rajtot Max remekül elkapta, Sergio viszont beragadt, amit a két Ferrari ki is használt. Leclerc rögtön a második helyre ugrott, Sainz azonban a csatározásban a mexikói mögé szorult, a negyedik helyre.

A Red Bullok hamar elhúztak az őket üldöző Ferrariktól, és a verseny végéig érinthetetlennek bizonyultak. Max pontosan ugyan ott folytatta, ahol abbahagyta, csak még gyorsabban. A Red Bull nem tudom, hogyan és honnan, de olyan sebességre tett szert, amit semelyik másik csapat nem tudott produkálni. Max pedig még a csapattársát is közel 12 másodperccel megelőzve húzott el a kockás zászló alatt.

 Leclerc kis csatába bonyolódott Perezzel, amiben hamar alul maradt, de a dobogós helyezés így is karnyújtásnyira volt tőle. Amíg meg nem állt alatta az autó. Hiába ígérte a Maranello-i csapat, hogy a télen a megbízhatóságra fognak koncentrálni, ez így elsőre nem jött össze. Sainz ugyan befejezte a versenyt, de csak negyedik lett. Egyáltalán nem a tavalyi magabiztos kezdés volt, de hátha tartogatnak valamit a tarsolyukban.

Fernando Alonso volt az, aki megmentette a Red Bull dominálta futamot az egyhangúságtól. Rögtön az első kanyarban sikerült összeakadnia Strollal, ami miatt jelentős pozíciókat vesztett, és a hetedik helyre csúszott vissza. De a spanyolnak semmi nem állhatta útját. Átküzdötte magát George Russell-en, Lewis Hamiltonon és végül honfitársán, Carlos Sainz-on is. Ezzel pedig megszerezte a dobogós harmadik helyet, és ezzel a 99. pódiumát.  Lance pedig a két Mercedes közé furakodott be, a 6. helyre.

Az Aston hatalmasat lépett előre, az autóval stratégiailag és a gumikkal is jól tudtak gazdálkodni.

 

A Mercedesnek az új W14-gyel sem sikerült túl sokat javulniuk. Még mindig lassúak, de már legalább nem pattognak. Lewis az 5., Russell a 7. helyen végzett.  Azóta már összehívták a válságstábot, és egy hónapot adtak, hogy javítsanak az autón, és koncepciót váltsanak.

 

Az Alfa Romeo-k felemás eredményt hoztak. Bottas a 8. helyen futott be, Zhou viszont utolsó előttiként, a 16. helyen.

Az Alpine-nál nem alakult fényesen a futam. Bár Pierre Gaslynak sikerült a 20. helyről, a kilencedikre feltornáznia magát, (így a borzalmas időmérős eredmény a múlté lehet) Esteban Ocon már nem volt ilyen szerencsés. A futam elején összeszedett egy 5 másodperces büntetést, mert nem állt rendesen a rajtrácson, aztán egy 10 másodperceset, mert nem töltötte le rendesen az elsőt, majd újabb 5 következett, mert gyorsításon kapták a boxutcában. A csapat végül inkább visszavonultatta az utolsó helyről, nehogy a hosszú kiállások miatt károsodjon a túlhevülő motor.

A Williamsek nyújtottak kisebb meglepetést, végre elhagyták az utolsó két helyet, és Alex Albon pontot is szerzett, Logan Sargeant pedig a legjobb helyet érte el az újoncok közül.

Az utolsó pontszerző helyet Alex Albon szerezte meg. A Williamsek az egész verseny alatt jól tartották magukat, Sargeant is mindössze egy hellyel maradt le csapattársától, 12. lett. A legsikeresebb az újoncok közül. Remek munkát végeztek.

Az Alpha Taurik kicsit javultak tavalyhoz képest, de még így is csak a középmezőny végére elég az autójuk. Yuki Tsunodának sikerült megszereznie a 11. helyet. Nyck de Vries pedig a 14.-ket.

A Haasok a szokásos formájukat hozták. A viszonylag jó időmérő után hátracsúsztak, és onnan nem tudtak feljönni. Magnussen 13., Hülkenberg 15. lett.

Messze legrosszabb futama azonban a McLarennek volt. Oscar Piastri élete első F1-es futamán, rögtön 17 kör után kiállásra kényszerült. Először a váltással volt gondja, amit úgy tűnt, meg tudnak oldani egy kormány cserével, de aztán elektronikai meghibásodás miatt, inkább visszavonultatták az autót.

Lando Norrisnak pedig rögtön az első kanyarban gondja a akadt a pneumatikus rendszerével, aminek köszönhetően tíz körönként meg kellett látogatnia a szerelőket, hogy végül az utolsó, 17. helyen fusson be. (Ahhoz képest, hogy tavaly az Alpine-nal a negyedik helyért csatáztak…)

Na, de a szezon csak most kezdődik igazán! Lássuk mit hoznak a következő futamok, fejlesztések és mire lesz képes Alonso abban az Astonban!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr3618068970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása