Slipstream

Slipstream

Előnézet 2023

2023. február 25. - Apex_f1

Most, hogy a csapatok már bőszen tesztelnek Bahreinban, gondoltam ideje nekem is előmásznom a hibernációból, és kicsit összeszednem, hogy mi is a helyzet az istállókban, így a szezon kezdete előtt.

 

RedBull

A tavalyi szezon bajnok csapata magabiztosan készül az idényre. Nem változtattak a nyertes felálláson, az RB19 volánja mögé idén is Max Verstappen és Sergio Perez ülhet. A médiával és Toto Wolffal Christian Horner folytathatja a szócsatákat. A háttérben pedig továbbra is ott van Helmut Marko, hogy elszóljon, kiszóljon és beszóljon.

Viszont, megkerült a tékozló fiú. Daniel Ricciardo hármas számú pilótaként töltődhet újra.

Kíváncsi vagyok, Max És Checo kapcsolata hogyan alakul majd a szezonban, mert tavaly év vége felé kiütközött néhány probléma, amit persze aztán orvosoltak, de ki tudja, idén mi lesz. Ráadásul többen felvetették, hogy a mexikói ülése veszélyben lehet Daniel visszatértével. Véleményem szerint, a csapat elég megfontolt, és nem fognak ugrálni.  (Kivéve, ha Checonak kriminálisan rossz szezonja lesz. Mert azért láttunk már cifra dolgokat a RedBull háza táján…)

Ahogy néztem a csapatot, elég magabiztosnak tűnnek, hogy idén is az élen lesznek.

Ferrari

Mindenkit váratlanul ért, hogy tavaly év végén Mattia Binotto, 20 év után, elhagyta a Ferrarit, helyére pedig az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur érkezett.  Az Alfa Romeo-nál is szerették, és úgy tűnik itt is hamar megtalálta a hangot a csapattal, és a pilótákkal is. Charles-t már jól ismeri az Alfás időkből, de senki ne ijedjen meg, Sainzot is szereti, korábban többször igyekezetett megszerezni. Nos, most mindkettőjükkel együtt dolgozhat.

A francia megfontolt vezetőnek tűnik, aki higgadtan kezeli az ügyeket, de nem szégyell szarkasztikus megjegyzéseket sem tenni.

Bíztató, hogy átszervezte a stratégiai csapatot, és Inaki Rueda-t, aki eddig a stratégia vezetője volt, a gyárba helyezte át. A helyére Ravin Jain-t, az indiai származású, fizikust, matematikust és elméleti fizikust nevezte ki.

Reméljük jó döntést hozott, és nem ismétlődnek meg a tavalyi szerencsétlenkedések, amik sokba kerültek a scuderiának.

A két pilóta már nagyon várta az új szezont, a nagyszerűen sikerült leleplezésen, ahol bemutatták az SF-23-at, és rögtön ki is próbálták, úgy tűnt elégedettek az autóval. Már csak fejben kell odatenniük magukat.

 

Mercedes

A Toto Wolff vezette ezüst nyilak éhesek a visszatérésre, de a hírek és a teszten látottak alapján, van még mit alakítani az autón.  Nem hiszem hogy a szezon elején sikerülne rögvest a RedBull nyomába szegődniük, de majd meglátjuk. Az biztos, hogy Hamilton készen áll a nyolcadik bajnoki címre, és George Russell sem fogja a lábát lógatni.  

A csapat új tesztpilótája Mick Schumacher, aki köszöni szépen, nincs elcsüggedve, tanul, figyel, és már a visszatérését tervezi. (Egy kis kitérő: a szezon alatt, néhány villantástól eltekintve, nem éreztem hogy a srác annyira jó lenne, de a Race of Champions során, lenyűgözött, milyen higgadtsággal és precizitással menetelt a jeges verseny döntőjéig. Na, akkor azt éreztem, hogy több van benne, mint amit a Haasnál ki kihoztak belőle.)

 

Alpine

Tavaly a szezon végére a francia csapat, majdnem egy pilótával maradt, miután Fernando Alonso váratlanul az Aston Martinhoz igazolt, ifjú tehetségük, Oscar Piastri, pedig a McLarenhez.

Végül azonban sikerült megállapodniuk Pierre Gasly-val, aki így talán előbbre kerülhet, mint az Alpha Taurival. Persze, csak, ha az Alpine-nak sikerül egy megbízható, és gyors kocsit összerakni. Amit ugyan évek óta ígérgetnek, de eddig még nem jött össze. (Talán ezt az ígérgetést unta meg Alonso is.)

Mindenesetre a francia csapat így két francia pilótával vág neki a szezonnak, bár hazai földön nem lesz szerencséjük versenyezni.

Esteban részéről továbbra is agresszív versenyzésre számítok, és a csapattársát sem fogja kímélni, amit Gasly nem fog jól tűrni. Úgyhogy, Otmar Szafnauernek talán inkább erre kellene készülnie, és nem a volt pilótáit ekéznie.

 

McLaren

A McLarennél nem sokkal a bemutató után, felröppent a hír, hogy Zac Brownék nem elégedettek az autóval, és már most a változtatásokon dolgoznak.  A tesztelés sem indult simán, a tavalyihoz hasonlóan, most is gondok adódtak a fékhűtéssel. Nem fest túl fényesnek a Wokingiak helyzete.

Ráadásul váratlanul távozott csapatfőnökük, Andreas Seidl is. Helyére Andrea Stella került, aki korábban a Ferrari teljesítmény- és versenymérnöke volt, Michael Schumacher és Kimi Raikkönen mellett.

És bár Lando Norris tavaly is megmutatta, hogy képes egy narancssárga traktorral is jó eredményeket hozni, ki tudja, idén kitart-e a motivációja.

Új csapattársa, és az idény egyik újonca, Oscar Piastri. A 21 éves, ausztrál, 2021-től az Alpine hivatalos tartalék pilótája volt, 2020-ban, rögtön az első évében, megnyerte a Forma2-es bajnokságot, előtte pedig a Forma3-at. Tehetségéhez nem fér kétség, de, hogy hogyan boldogul majd az MCL60-nal, az már más kérdés.

 

Alfa Romeo

Az Alfa Romeo számomra a csendes csapat, ahol mégis mindig történik valami. Például, hogy bevásárolta magát hozzá az Audi, és már nagyban készülődnek 2026-ra, az új szabályokkal és a motorral.

Nem csoda, ha Bottas mindenképpen szeretne addig a csapatnál maradni. A tavalyi szezon nem sikerült nekik túl fényesen, de amikor épp nem állt meg alattuk az autó Bottas, és az egyedüli újonc, Zhou is odatették magukat. (Zhou kifejezetten kellemes meglepetés volt számomra.)

Idén az egyik legvagányabb autóval rukkoltak elő, reméljük ugyan olyan jó is lesz. Árnyékot vet a csapatra, Vasseur távozása, de ide csatlakozott a mindig megfontolt Andreas Seidl, mint a Sauber Motorsport vezérigazgatója.

 

Aston Martin

A csapat, amit leginkább a veteránok miatt szeretnek. Sebastian Vettel helyét Fernando Alonso vette át és hozta magával a rajongóit is.

Az Aston Martinnál olyan a lelkesedés, hogy szinte kiüti a plafont. Persze, lehet, hogy csak Alonso hangulata ragadt át mindenkire. A spanyol nagyon bizakodó, és ha nem is alakulnak majd jól a dolgok, legalább együtt lóghat régi barátaival, Stoffel van Doorn-nal és Perdo de la Rosa-val.

Hogy mi lesz Lance és Fernando között a pályán? Káosz. Bár a spanyol sokat higgadt, és eddig úgy tűnik, törekszik a békére, ha Lance sokat kackiáskodik majd vele, azt biztosan nem hagyja szó nélkül.

Bár egyenlőre úgy tűnik, nem kell e miatt aggódnia, mert Stroll biciklis balesetet szenvedett, és az a hír járja, mindkét csuklóját eltörte. Így már a tesztelést is kihagyja. Az első futamról ugyan még nincs hír, de nagy valószínűséggel valakinek be kell ugrania helyette.

 

Haas

A Günther Steiner vezette amerikai csapat tavaly ugyan előre lépett, de mivel nem tudtak minden pályán egyformán teljesíteni, meg ugye  Mick néhányszor leamortizálta az autót, az összesítésben csak az Alpha Taurit és a Williamset tudták megelőzni.

Idén két veteránnal vágnak neki a szezonnak, Kevin Magnussen, és Nico Hülkenberg személyében. Hülkenbergnek nincs futamgyőzelme, csak tapasztalata. Viszont ők ketten jó páros lehetnek, ha meghiggadtak (aminek Magnussen tavaly már jelét adta), és már nem egymást akarják majd elintézni a pályán, hanem a csapatot előre vinni.

A csapat amúgy elég furcsa képződmény. A tulajdonos Gene Haas, csak annyi pénzt ad, amennyi feltétlenül szükséges, így a többi csapathoz képest igen korlátozottak a lehetőségeik. Minden alkatrészüket, ami csak engedélyezett, a Ferraritól veszik, az aerodinamikát tervezik maguk, de magát az autót sem ők gyártják, hanem a Dallara gyártja nekik, akik az IndyCar, valamint az F2 és F3 autóit gyártják. Így gyakorlatilag nincs szabadságuk arra, hogy úgy fejlesszék az autót, ahogy szeretnék. Az aerodinamikai részeket tervezik maguk.

 

Alpha Tauri

Tavaly szenvedett a csapat, nehéz volt az autó, nem volt jó az aerodinamikája és egyéb hibák is voltak. (De legalább Yuki nem vágta oda annyiszor az autót.)

Pierre Gasly távozásával, Yuki Tsunoda árván maradt, de nem sokáig, mert megérkezett mellé Nyck de Vries, a 2023-as szezon második számú újonca, habár a 28 éves pilóta, már nem is annyira újonc. 2019-ben megnyerte az F2-t, 2020-ban pedig a FormulaE világbajnokságát, a Mercedes-szel. Emellett teszt pilóta volt az ezüst nyilaknál, de beugrott az Aston Martinhoz és a Williamshez is. Utóbbiaknál a tavalyi olasz nagydíjon, Alex Albont helyettesítette, aki vakbélműtéten esett át. Nycknek sikerült a 9. helyen befutnia, és rögtön két pontot szereznie, amivel mindenkit lenyűgözött.

Franz Tost eddig nagyon meg van elégedve új pilótájával. Elmondása szerint, Nyck keményen dolgozik, és nem restell visszajelzést adni a kocsiról, megdolgoztatva a mérnököket.

 

Williams

 

2022 sem volt a Williams éve, de Alex Albon megmutatta, milyen fából is faragták, és, ahányszor tudott, pontot szerzett az istállónak.

Idén új csapattárssal, Logan Sargeant-tel vág neki a szezonnak. A 22 éves amerikai pilóta 2020-ban a harmadik helyen zárt az F3-ban, 2021-ben pedig csatlakozott a Williams akadémiájához.

Az új FW45 remekül fest, és őszintén remélem, hogy kicsit feljebb fogja tornászni ezt a csapatot a mezőnyben.

Viszont sok a rendezetlenség, a szezon végén távozott Jost Capito, a csapat éléről, utódjáról pedig még nem tudunk semmit.  

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr518058354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása