Slipstream

Slipstream

20. Mexikó

2022. november 04. - Apex_f1

Max Verstappen újabb rekordot döntött 14. futamgyőzelmével, Mexikóban.

Időmérő

A szombati mexikói időmérő jó tempóban telt, és hozott egy két nem várt fordulatot. Az Autodromo Hermanos Rodriguez magaslati levegője mindig kihívást jelent az autók beállításainál, és ami addig tökéletesen működött, itt lehet, hogy egyáltalán nem fog, vagy éppen fordítva. De nem csak a ritkás levegővel, hanem a használatlan pályán felgyülemlett porral és az e miatti tapadáshiánnyal is meg kellett küzdeniük a pilótáknak.  

A RedBullok tartották magukat, és itt is megtalálták a tökéletes beállításokat. A polet ismét Verstappen szerezte meg, 1 perc 17.775 másodperces köridővel, míg csapattársa, Perez, aki technikai gondokkal küzdött, a negyedik legjobb időt futotta.

Közéjük, a két Mercedes sorakozott fel, Hamilton a 3., Russel a 4. helyen.  Russel utolsó gyorskörével úgy tűnt, még Verstappent is meg fogja előzni, de a végén belehibázott, így a 4. hellyel kellett beérnie. Az ezüst nyilaknak jót tett a ritkás levegő, de valami mást is találhattak, mert az utóbbi hétvégéken újra az eredménytáblázatok élmezőnyében szerepelnek.

A Ferrarik nehezen találták a tempót. Carlos Sainz az 5., míg Leclerc a 7. helyen zárt.  Kettejük közé furakodott be, Valtteri Bottas, akit az Alfa Romeo-ja mintha kárpótolni akart volna az eddigi kihagyások miatt, és szinte megtáltosodva hagyott maga mögött minden más középmezőnybeli csapatot. (A Q2-ből például harmadikként jutott tovább. )

A nyolcadik helyen Norris várhatta a vasárnapi rajtot. Az ifjú brit hihetetlen módon, de valahogy mindig működésre bírja a McLaren narancsszín traktorját. Mögötte a két Alpine-os végzett, Alonso a 9., Ocon a 10. helyen zárta a Q3-at.

A Q2-ben a 11. helyen végzett Daniel Ricciardo, a 12. Zhou lett, akit a két Alpha Tauri követett, Tsunodával és Gaslyval. A 15. helyen pedig Magnussen zárta a sort, aki azonban vasárnap motorcsere miatt csak a 19. rajtkockából indulhatott.

Közvetlenül mögötte végzett csapattársa, Mick Schumacher, akit a két Aston Martin követett. A 17. helyen Vettel, a 18.-on Stroll. A kanadai azonban csak a sor végéről rajtolhatott, a múlt heti Alonsos ütközése következményeképp. Így a két Williams, akik az utolsó két helyet szerezték meg:  Albon, Latifi sorrendben, előrébb kerültek a versenyen.

 

Futam

Már a rajtnál kitűnt, hogy ez a futam a stratégiáról és a kerekek menedzseléséről fog szólni, no meg arról, hogy kinek, hogy sikerül taktikáznia. Verstappen  és Perez lágyakon, míg mögöttük a két Mercedes a közepeseken várták a rajtot, és a kicsivel több mint 800 méter hosszú egyenest, ami az első kanyarhoz vezet. Mögöttük szintén ez a két keverék váltakozott a többi autón.

A piros lámpák kihunyása után Verstappen simán ellógott a két brittől, akik egymást abajgatták. A többiek is simán rajtoltak, elmaradtak a szokásos összeakadások.

Az első megmozdulásra a 14. körig kellett várni, amikor Gasly kisebb csatába bonyolódott Lance Stroll-lal, akit le is terelt a pályáról, amiért begyűjtött egy 5 mp-es büntetést.

Az hamar kiderült, hogy nem ez lesz a szezon legeseménydúsabb versenye. Ez a kerekek menedzseléséről és a jó stratégia megválasztásáról fog szólni. És az is látszott, hogy a futam a Mercedesek és a RedBullok között fog eldőlni.

Mivel nem volt túl meleg, a lágyak is sokáig bírták, Verstappen csak a 26. körben érkezett a boxba, hogy közepesekre váltson.  Hamilton a 30 körben hívták ki, és keményeket kapott, ahogy kicsivel később Russel is. Mindkét versenyző jelezte, hogy ez a keverék nem működik igazán, de a csapat bíztatta őket, hogy ez lesz a jó stratégia, mert a RedBullok közepesei nem fogják bírni a verseny végéig. Hát, erre azonban hiába vártak.

Eközben kicsivel hátrébb Ricciardo újra megcsillantotta régi formáját, és megmutatta, hogy jó stratégiával még mindig mire képes. Az ausztrál egészen a 44. körig nyúzta a közepeseit, amiket aztán 1,98 másodperc alatt, lágyakra cseréltek neki a boxban. Ezután megkezdte vándorlását a mezőnyön át. Az 51. körben Tsunodával csatázott, amikor a négyes kanyarban összeakadtak, és megdobta a japán autóját, aki visszatért a boxba és ki is állt. Ricciardot 10 másodperccel büntették, ami előhívta a méhészborzot, és Daniel úgy húzott el a keményeken szenvedő Norris, Bottas, Alonso és Ocon mellett, hogy öröm volt nézni. És sikerült több mint tíz másodperces előnyre szert tennie Oconnal szemben, így a futam végén megtarthatta a 7. helyet.

Alonso alatt ismét megadta magát az A522-es motorja, és a spanyol volt a verseny másik kiesője. ( Hihetetlen mit kell a spanyolnak kiállnia ebben a szezonban…amit még önmagához képest csendesen is visel.)

Max végül 15 másodperces előnnyel hajtott át a célvonalon, megszerezve 14. futamgyőzelmét a szezonban, amivel megdöntötte Vettel rekordját. Hamilton hiába várta, hogy a holland kerekei elfogynak, be kellett érnie a második hellyel. Perez pedig harmadikként állhatott fel a dobogóra, honfitársai legnagyobb örömére.

 Russel a negyedik helyen fejezte be a versenyt. Tőle egy perccel lemaradva futott be Sainz és Leclerc. A Ferrarik egyszerűen nem tudták utolérni az élmenőket, viszont a középmezőny meg őket nem tudta becserkészni. Így a piros csapatnak ezúttal magányos futama volt.

Ricciardo a 7. lett, csapattársa Norris a 9. Így ezúttal mindketten pontot szereztek a csapatnak, amire nem sokszor volt példa az idényben. Közéjük Ocon ékelődött be, 10. ként, pedig Bottas foglalta el, megszerezve az utolsó pontot érő helyet.

A 11. helyen Gasly futott be, nyomában Albonnal és Zhou-val.  Vettel a 14. helyet foglalta el, nyomában csapattársával, Lance Stroll-lal. A múltheti siker után az Astonok nem muzsikáltak jól ezen a pályán. Őket a két Haas követte, Mick-kel és Magnussennel. Az utolsó befutó pedig Latifi lett.

 

Már csak két verseny maradt a szezonból, de már mindenkin érződik a fáradtság. Mindenesetre, reméljük, hogy a srácok és a csapatok kitartnak.

Két hét múlva találkozunk Brazíliában!

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr5817969668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása