Slipstream

Slipstream

19. Texas

2022. november 04. - Apex_f1

Az austini hétvégén Max Verstappen újabb győzelmével, a RedBull bebiztosította a konstruktőri bajnokságot is.

Időmérő

A COTA végre napsütéssel várta a versenyzőket, csak a széllökések okoztak nekik némi nehézséget, illetve a pályaelhagyások miatt törölt körök.

A pole pozíciót idén Carlos Sainz szerezte meg, a szezonban és pályafutása során harmadjára. A második helyen, csapattársa, Charles Leclerc futott be, aki azonban tíz rajthelyes büntetést kapott, motorcsere miatt.  A harmadik helyen Max Verstappen végzett, aki a monacoi büntetésének hála, az első sorba ugorhatott vasárnapra. Mögötte Sergio Perez következett, de rá is büntetés várt. A top 5 Lewis Hamiltonnal lett teljes, aki vasárnap a második sorból indulhatott, a másik Mercedes pilótával, George Russell-lel, aki a hatodik helyen kvalifikált.

Szintén előrébb került a hetedik helyet elfoglaló Lance Stroll, és az utána következő Lando Norris.  Alonso öt hellyel került hátrébb, a kilencedik helyről, így Valtteri Bottas is feljebb lépett a vasárnapi rajtrácson.

Alex Albon a 11. helyen zárt, megelőzve Sebastian Vettelt és, a még mindig a fékjeivel bajlódó Pierre Gaslyt.  Zhou úgy tűnt tovább jut a Q3-ba, de pályaelhagyás miatt törölték a körét, így csak a 14. lett, de ő is új alkatrészeket kapott a futamra, ami miatt végül a 19. helyre sorolták vissza. A 15. Yuki Tsunoda lett, aki Zhou büntetésével szintén jobb helyet kapott vasárnapra. Ahogy Kevin Magnussen is, aki mindössze 0.018s csúszott le a Q2-be jutásról.  Daniel Ricciardo és Esteban Ocon megszenvedtek a  17. és 18. helyért.  A francia motorján rögtön több elemet is cserélt a csapat, így a futamot a boxutcából kezdhette másnap.

Mick Schumacher ideje csak a 19. helyre volt elég, a 20. pedig szinte már szokásos módon Nicholas Latifi lett.

 

Futam

A rajtnál Verstappen bizonyult gyorsabbnak, megelőzte Sainz-ot, és elkerülte az egyes kanyarban kialakuló tumultust. Carlos már nem volt ilyen szerencés, Russell eltalálta a Ferrarija hátulját, ami megforgott, és a spanyol versenye ezzel véget is ért. A Mercedes pilótáját +5 mp-cel büntették.  (Ejnye, George! Hányadik ilyen eseted is ez már a szezonban?)

Az ütközést okosan elkerülve, Hamilton a második helyre ugrott, őt pedig, kihasználva a lehetőséget, Stroll követte.  De nem volt hosszú életű a kanadai dobogós pozíciója, mert Russel és Perez is megelőzték. De az Astonok így sem panaszkodhattak, mert az ötödik és hatodik (Vettel) helyen autóztak, ami, lássuk be, az év eleji, sor végi helyek után, igencsak nagy előrelépés.

Ezalatt, Leclerc a 12. helyről a 7.-re tornázta fel magát, megelőzve Gasly-t. Norrist és Bottast.  Majd Vettelt is maga mögé utasítva a hatodik helyet is elfoglalta.

A 18. körben Bottas a sóderágyban kötött ki, és behívták a biztonsági autót. (Csóri Bottas, a szezon második fele óta semmi sem sikerül neki.) A finn autójának elszállítása három körön át tartott, ami kapóra jött azoknak, akik még nem cseréltek kereket. A mezőnyt Verstappen vezette, nyomában Hamiltonnal és Perezzel. Leclerc a negyedik helyre ugrott előre, Russel, Vettel, Stroll, Gasly, Alonso és Norris elé.

Verstappen most is jó helyről indított újra, megtartva az első helyet. Csakhogy a biztonsági autó pár pillanat múlva ismét a pályán volt, köszönhetően Stroll és Alonso félelmetes ütközésének.

Alonso szoroson a kanadai mögött haladt, és épp meg akarta előzni. Stroll a tükörbe pillantva látta ezt, és hirtelen balra húzta a kormányt, amire az Alpine pilótája már nem tudott reagálni, és eltalálta az Aston Martin hátulját. A spanyol a levegőbe repült, majd a korlátnak csapódott, de be tudott gurulni a boxba, ahonnan egy gyors orrkúp cserét követően folytatta a versenyt.  (Úgy tűnik az Alpine A522 inkább tanknak készült) Ellenben Strollal, aki számára véget ért a futam. (Épphogy megdicsértem a múlt heti tökös rajtját, erre rögtön elvágja magát a gyerek…)

Gyors romeltakarítást követően a 26. körben folytatódott a futam. Verstappen továbbra is az élen haladt, a második helyen Hamiltonnal, aki leste minden mozdulatát, és rádión jelentette, ha úgy érezte, az RB túllógott a fehér vonalon. (Aztán végül ő kapott figyelmeztetést, pályaelhagyás miatt :D)

 A harmadik helyen haladó Perezre, megérkezett Leclerc, frissebb gumikon. Hamarosan támadásba is lendült a monacoi, és egy bátor belső íves előzéssel át is vette a RedBullos helyét.

A 35. körben Hamilton megállt, hogy keményekre váltson. Egy körrel később Verstappen követte, de egy meghibásodott csavarpisztoly miatt ez jelentős idejébe került. Ezt szarkasztikus dicsérettel illette a holland, miközben beállt Hamilton és Leclerc mögé.  De nem kellett sokig várni, hogy megelőzze a Ferrarit, majd Hamiltont is. A RedBull ismét megállíthatatlannak bizonyult, és Verstappen több mint 5 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat. Így bebetonozva a csapat konstruktőri címét is, méltón emlékezve a hétvégén elhunyt Dietrich Mateschitznek, a RedBull alapítójának. Hamiltonnak meg kellett elégednie a 2., Leclercnek pedig a 3. hellyel, bár utóbbinak rendesen meg kellett dolgoznia ezért Perezzel szemben. Ötödikként Russellt ünnepelhette a közönség.

A konstruktőri bajnokság negyedik helyéért folytatódik a küzdelem a McLaren és az Alpone között. Norris a hatodik helyre hozta be a narancssárga MCL36-ot, (hiába sérült az autó az Alonso és Stroll ütközését követő törmelékek között) Alonso pedig csodával határos módon a hetedik lett.

Vettel egy lassú kerékcserét követően a 8. helyen tudott befutni, egy remek csata után Magnussennel. A német ennek úgy örült a rádión, mintha a futamot nyerte volna meg. (Jó látni, hogy még mindig lelkes, és száz százalékig ott van a futamokon, nem nyugdíjazta magát előre) Az utolsó pontszerző helyet pedig Tsunoda csípte meg.

A 11. helyen Ocont intette le a kockás zászló, akit Albon (P12) és Zhou (P13) követett. Gasly a 14. lett, büntetését követően, mivel több mint tíz autónyira lemaradt az előtte lévőtől, a biztonsági autós fázis alatt.

Az utolsó célbaérők között volt Mick (P15) és Ricciardo (P16), akik messze elmaradtak csapattársaiktól. 

Az utolsó helyen pedig ismét Latifi futott be.

A verseny vége után pár órával robbant a hír, hogy a Haas büntetést kért Alonsora, Russellre, valamint Perezre, mivel az autóik nem voltak biztonságosak, mégsem kaptak narancs-fekete zászlót, mint Magnussen az elmúlt futamok során. Günther Steiner következetességet követelt az FIA-tól.

 Az első eredmény az lett, hogy a bírák elismerték, Alonso autóján valóban leszakadt a jobb visszapillantó tükör, ami veszélyessé tette az autót, és +30mp-et szabtak ki a spanyolra, amivel a 15, helyre csúszott  vissza.

Ezzel mindössze annyi a gond, hogy a verseny alatt a FIA maga ítéltélte biztonságosnak az autót, amit most nagy hirtelen visszavontak. Ami azt jelenti, hogy hagytak valakit egy veszélyes autóval körözni. Az Alpine-nál sem voltak restek, megóvták az ítélete, mivel a Haas nem 30 perccel a futam vége után adta be a panaszt. Ezt a FIA elfogadta, így Alonso visszakapta a hetedik helyét.

(Amit abszolút megérdemelt, és milyen gyász dolog már a FIA részéről ez az egész…de legalább azt elismerték, hogy jobban oda kell figyelniük.)

Következő állomásunk: Mexikó.

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr7917969652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása