Slipstream

Slipstream

3. Ausztrália

2022. október 19. - Apex_f1

 

Két év kihagyás után a mezőny visszatérhetett a verőfényes Melbournbe. A pilóták és a közönség is nagy kedvvel várták a hétvégét. Amit mi sem bizonyít jobban, minthogy rekordot döntve, nagyjából 420 000 ember látogatott ki a hétvégére.

Időmérő

A Q1-ben elbúcsúztunk Magnussentől (P16), Vetteltől(P17), Latifitől (P18),  Strolltól (P19), és Albontól (P20). A Williams és az Aston Martin csapatára is rájárt a rúd. Albon három rajtrácsos büntetést kapott, mert összeütközött Strollal, Latifi pedig megint pörgött-forgott, de ez most inkább az autó hibája volt.

Az Astonok balszerencséje már a szabadedzések alatt kitűnt. A corona vírusból felgyógyult Vettel kénytelen volt kihagyni a második edzést, a harmadikban pedig ő és Lance Stroll is ütköztek. A javítások miatt pedig az sem volt biztos, hogy az időmérőn elindulhatnak. De a szerelőknek addigra sikerült összerakniuk az autókat.

Az idényben először a Haasok sem találták a beállításokat, és Schumacher hiába jutott a Q2-be, csak a 15. helyet szerezte meg. Előtte Zhou, Tsunoda, Bottas és Gasly végeztek. (Úgy tűnik a csapattársak nagyon összetartanak.)

A Q3-ban a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak, Leclerc ismét megszerezte a pole-t. A második és harmadik helyet a RedBull párosa, Verstappen és Perez nyerték el. Nagy meglepetésre a negyedik helyen Lando Norrist intették le, nyomában Hamiltonnal és Russell-lel. Őket pedig a hazaiak kedvence, Ricciardo követte. Ezzel a papayák először jutottak a Q3-ba. Úgy tűnik mindkét Mercedes motoros csapat kezd lassan, de biztosan magára találni.

Az Alpine-ok most is remekül futottak. Alonso olyan álomkörön volt, ami csak úgy lilult, és mindenki visszafojtott lélegzettel figyelte, hogy mi lesz az eredmény. (Nem hiába van még itt!) Ám az egyik kanyarban egyszercsak kisodródott. Meghibásodott a hidraulikája, nem tudott váltani, és a pálya szélén végezte. Piros zászló következett, amin Sainz vesztett rajta, gyorskörének annyi lett, és az újraindítást követő egy percben a hideg gumikon már esélye sem volt.

Alonso a 10., Sainz a 9., Ocon pedig a nyolcadik helyen zárt.

 

Futam

Vasárnap Leclerc simán kapta el a rajtot, elsőként ért az egyes kanyarhoz. A RedBullok közül Perez indult jobban, de lassítania kellett, ha nem akart Verstappen hátuljával találkozni, így viszont utat nyitott Hamiltonnak, aki meg is ragadta a kínálkozó lehetőséget, és beugrott a harmadik helyre.

Sainz nagyon szenvedett a kemény keverékű gumikon, látszott, hogy nem találja magát. A 13. helyre esett vissza, a második körben pedig ki is csúszott a sóderágyba. Ezzel számára véget is ért a verseny. (Tavaly jobban érezte az autót, most vagy a nyomás, vagy az új autó nem fekszik neki) A pályára pedig begurult a biztonsági autó.

Perez ezt követően támadásba lendült Hamiltonnal szemben, a Mercedes szemmel láthatóan nehezen tartotta magát.  Mögöttük a két McLaren üldözte Russell-t.

Vettelnek sikerült az ötös kanyarban megforognia és letörnie az első szárnyát, így követte Sainz-ot a kiesők között.

 

Verstappennek is meggyűlt a baja a gumikkal, a 19. körben ki is állt egy gyors cserére. Leclerc csak a 23.-ban, de simán visszaért az első helyre. Még így is kényelmes öt másodperc volt az előnye. De Verstappen kerekei is elkezdtek melegedni, és kezdetét vette az üldözés, aminek azonban hamar befellegzett. Verstappen autója elfüstölt.

A virtuális boztonsági autót követően Leclerc 12 másodperces előnyre tett szert Perez-zel szemben, aki nem is igazán üldözte, inkább azon izgult, hogy az ő autójával ne legyen gáz.  

A futam vége előtt nem sokkal Leclerc rádión érdeklődött, hogy fusson – e leggyorsabb kört, de mondták, hogy ne izguljon, mert az már úgyis az övé.

A másik vidám pillanatot Albon okozta, aki csak az utolsó körben állt ki, hogy letudja a kötelező kerékcserét. 58 kört futott le a keményeken. (Itt az új keréksuttogó? )

 

A pódiumon végül az első helyen Leclerc ünnepelhetett felszabadultan, Perezzel és Russel-el.

Hamilton a negyedik helyen végzett. Az 5. helyen Norrist, a 6.-on Ricciardo-t intették le.

Az utolsó pontszerző helyeken pedig Ocon, Bottas, Gasly és Albon végeztek.

 

 Zhou a 11. lett, akit Stroll követett, aki után a két Haas pilóta jött, majd Tsunoda, Latifi és Alonso. A spanyol a keményeket a 39. körben közepesekre cserélte, amik azonban túl gyorsan koptak és az 53. körben újra boxkiállásra kényszerült.

 

Vajon Olaszországban is sikerül a Ferrariknak tartaniuk magukat? Magára talál Sainz? A RedBullok megbízhatósági gondjai megoldódnak? Milyen tempóban fejlődik majd a Mercedes és a McLaren?

Két hét múlva kiderül!

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr117957050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása