Slipstream

Slipstream

18. Japán

2022. október 18. - Apex_f1

 

Max Verstappen Japánban bebiztosította második vb címét, habár az eredmény most sem volt egyértelmű. Az egész hétvégén valami furcsa káosz uralkodott.  A futamot majdnem elmosta az eső, senki sem tudta, hogy akkor most hány pont is jár, véget ért-e egyáltalán a futam, vagy mi folyik itt Suzukában? Na, de, kezdjük az elején!

 

Időmérő

A szezonban ötödszörre, Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót. Őt Charles Leclerc követte, a harmadik helyre pedig a másik Ferrari pilóta, Carlos Sainz került. Sergio Pereznek a negyedik  helyre volt elég az ideje.

Az Alpine-ok jó időmérőt futottak. Esteban Ocon az ötödik, míg Fernando Alonso a hetedik helyet tudhatta magáénak. A hatodik helyre Hamilton csúszott be, a hetedikre George Russel. (Hmm, a Mercedesek már az Alpine-okat üldözik!)

Örömteli meglepetés volt Sebastian Vettel kilencedik helye. A szezonban mindössze másodjára jutott be a Q3-ba, a német pilóta, de úgy tűnik nagyon ráérzett a suzukai pályára. (Nem is csoda, hogy felvetette, itt még a visszavonulása után is újra autóba ülne.) A top 10-et Lando Norris zárta. Az ifjú britnek volt egy kisebb balhéja Verstappen-nel, a Q3 elején. Max épp lassú körön volt, és hirtelen balra húzott, amire a hátulról érkező Norrisnak gyorsan a fűre kellett húzódnia, hogy elkerülje az ütközést. A bírák megvizsgálták az esetet, és végül egy figyelmeztetéssel elengedték a holland pilótát.

A 11. helyről várhatta a vasárnapi rajtot, Daniel Ricciardo, aki bár a Q1-ben csapattársa előtt végzett, a Q2-ben épp lecsúszott a továbbjutásról.

Őt Bottas, Tsunoda és Zhou követték. A 15. helyen pedig Mick Schumacher végzett. Micknek nem volt könnyű hétvégéje. A második szabadedzést teljesen ki kellett hagynia, miután az első végén megint összetörte a Haas-t.

Alex Albon pont lecsúszott a Q2-ről, a 16. helyen. Őt Pierre Gasly követte, akinek fék problémái akadtak, így az Alpha Tauri pilótától a Q1-ben búcsúztunk.

Kevin Magnussen tempója csak a 18., míg Lance Stroll-é a 19. helyre volt elég. A sort Nicolas Latifi zárta, akinek a pozícióján így nem változtatott a Szingapúrban Zhou-val való ütközés miatt beszerzett 5 helyes rajtbüntetés.

 

 

Futam

Vasárnap megérkezett az eső, és alaposan eláztatta a pályát, így a versenyzők vegyesen, ki átmeneti, ki eső gumikon várta az indítást. Pierre Gasly autója hiányzott a rajtrácsról, mert hátsószárnyat cseréltek az Alpha Taurin, ezért a francia a boxutcából rajtolhatott.

Az első kör rögtön kaotikusra sikeredett. A rajtot Charles Leclerc kapta el jobban, és úgy tűnt a Ferrari orra hamarabb ér az első kanyarba, mint a Red Bullé, de a holland a külső ívről simán visszaszerezte a vezetést. 

Az autók hatalmas vízfüggönyt húztak maguk után, így a hátul haladók szinte alig láttak. Vettel meg is csúszott, majd összeért Alonsoval, akit nem vett észre, és a mezőny végére csúszott vissza a kilencedik helyről.

Ricciardo viszont remekül rajtolt és a nyolcadik helyre küzdötte fel magát, míg Norris a 12-re csúszott vissza. És külön említést érdemel még Lance Stroll rajtja, aki vakmerő bátorsággal lavírozott a rajtot követően, és a 18.-ról a 11. helyre ugrott fel.

Pár kanyarral később Carlos Sainz autója úszott fel, a 11-es hajtűkanyarból kifelé, és a falnak csapódott, majd majdnem visszasodródott az érkező autók elé. Jöhetett az első biztonsági autós fázis.  Az ütközés miatt egy reklámtábla leszakadt, amit Gasly autója kapott fel és szállított vissza a boxba.

Pár pillanattal később Alex Albon autója adta fel a küzdelmet az elemekkel. A Williams motorhiba miatt kényszerült megállásra.

A látási viszonyok továbbra sem javultak, mindenki panaszkodott. Ráadásul több pilóta is felháborodva jelezte, hogy beküldtek egy traktort a pályára, miközben a mezőny a biztonsági autó mögött haladt. Nem hitték el, és szerintem mi sem, hogy Jules Bianchi balesete után, ami ugyan ilyen körülmények között, ugyan ezen a pályán történt, ez ismét megtörténhet.

Kicsivel később azonban felvillant a piros zászló, és a tizennyolc versenyző visszahajtott a boxutcába, ahol kezdetét vette a várakozás. Az eső továbbra is esett, a visszaszámláló óra pedig ketyegett. A versenyigazgatók úgy döntöttek helyi idő szerint 14:50-kor újraindítják a futamot, egy gördülő rajttal, a biztonsági autó mögül, de végül csak 16:15-kor folytatódhatott a futam. Mindössze 48 perc maradt a versenyre.

Nyolc perccel később a biztonsági autó elhagyta a pályát, és elengedte a mezőnyt. Verstappen továbbra is maga mögött tartotta Leclerc-t. 

 

Hátul Latifi és Vettel beugrottak, hogy az esőgumikat átmenetikre cseréljék, és nem sokkal később Schumacher (aki így rövid időre, de vezette a versenyt), Alonso, Ricciardo és Zhou kivételével, mindenki követte a példájukat. A csere helyesnek bizonyult.

Russel szépen megelőzte Tsunodát, amiért meg is dicsérte magát a rádión. Ocon nyakára megérkezett Hamilton, de francia a Mercedes-es pilóta minden próbálkozását kivédte.

Eközben az élen Verstappen behozhatatlan, 25 mp-es előnyre tett szert, Perez viszont egyre inkább beérte Leclerc-t. A mexikói nem kis nyomást gyakorolt a monacóira, aki az utolsó körben meg is csúszott, és átvágott a sikánon, amiért kapott egy öt másodperces büntetést és így csak a dobogó harmadik fokára állhatott fel. 

A negyedik helyen Ocon zárt, aki a leintésig maga mögött tudta tartani Hamiltont.  A hatodik helyért a célvonalig tartott a küzdelem Vettel és Alonso között, amiből végül Sebastian került ki győztesen. Így pontot szerezve utolsó Japán nagydíján. Bár a rádiózásból kiderült, nem volt benne biztos, hogy tényleg véget ért-e a futam, vagy van még egy kör.

A nyolcadik helyen Russel végzett,a kilencediken Latifi szerezte meg első pontjait,(így a 22.-ről felkerült a 20.-ra a pontlistán) a 10.-en pedig Norris zárt.

Ricciardo a 11. helyen végzett, pont ahonnan indult. Őt Stroll, Tsunoda és Magnussen követték. Bottas a 15. helyet csípte meg, csapattársa Zhou a 16.-at. Utána Schumachert intették le, az utolsó, 18. helyen pedig Gasly-t.

Ezután következett a futam legkínosabb része, az első három interjúja. Aminek a közepén derült ki, hogy Verstappen bebiztosította második világbajnoki címét. Így míg ő a csapattal örvendezett, a háttérben Charles még interjúzott. Aztán a lihegőbe menet már senki sem volt olyan biztos a világbajnoki címben, és maga Max is kétségbe vonta a dolgot. Mert most egész pontokat osztottak, megvolt-e a táv… de végül csak kiderült, hogy az övé a győzelem.

Szóval így szerezte meg Max Verstappen második világbajnoki címét, megint teljesen abszurd körülmények között. (Szerintem megérdemelte a srác. Az egész szezonban odatette magát, és a következő versenyeken sem fog lejjebb adni a teljesítményből)

Most kezdhetünk izgulni a második helyezettért. A jelenleg második helyen álló Perezt egyetlen pont választja el Leclerc-től. Meg várhatjuk a költségsapka túllépés elbírálását. A paddockban eléggé forrósodik a hangulat. Toto Wolff, Mattia Binotto és Zac Brown sem szeretnék, ha a RedBull könnyen megúszná a dolgot.

Hát, Texasban talán többet tudunk majd. Addig is, mindenki készítse a cowboy kalapot!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr3817957458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása