Sergio Perez megszerezte 4. futamgyőzelmét Szingapúrban (Baku és Monaco után a harmadik utcai pályán aratott győzelme), Verstappen ezzel szemben nem tudott a top háromba kerülni.
Russell megfutotta leggyengébb hétvégéjét a Mercedesnél, Hamilton sem volt formában.
A McLarenek viszont legyőzték az Alpine-okat, és mindkét pilótájuk a pontot szerzett, ahogy az Aston Martinok is.
Az egyetlen, aki nem okozott meglepetést és megbízhatóan hozta a formáját Latifi volt, aki ezúttal is tarolt.
Időmérő
Az eső a harmadik szabadedzésen érte el a pályát, ami az időmérőre sem száradt fel. A Q1-ben és a Q2 –ben ezért mindenki az intermediate gumikat választotta, a slick-ek csak a Q3-ban kerültek elő.
A huszadik helyen Nicolas Latifi végzett, előtte pedig csapattársa, Alex Albon. A 18. helyen meglepetésre Esteban Ocon-t intették le, akinek a fékjével akadt gondja. A 17. helyen Daniel Ricciardo esett ki. Őt Bottas és Zhou előzték meg.
A Q2-ben a 11. helyen búcsúzott, nem kis meglepetésre, George Russell, aki végül a boxutcából rajtolt, motoralkatrész cseréje miatt. Őt követte a két Aston Martin, a 12. helyen Strollal, a 14.-en pedig Vettel-lel. A csapat túl hamar váltott slickekre, és nem tudták felmelegíteni őket, így szinte semmi tapadásuk nem volt. A két Aston közé ékelődött be a 13. helyre Mick Schumacher.
A pole-t Charles Leclerc szerezte meg, 1 perc 49.412 mp-es köridejével. Őt 0.022 ezreddel lemaradva követte Perez és 0.054 ezreddel Hamilton. A negyedik helyen Carlos Sainz-ot intették le. Az ötödik helyet Alonso szerezte meg, nyomában Norris-szal és Gaslyval. Max Verstappen csak a nyolcadik helyen várhatta a vasárnapi rajtot. Utolsó gyorskörét be kellett fejeznie, mert nem maradt volna elég benzin a kocsijában. (Hoppá, úgy tűnik a RedBull istállója sem hibátlan). A csapat a boxba hívta, amit a regnáló világbajnok kiadós káromkodással és értetlenkedéssel fogadott.
Futam
Vasárnap ismét monszunszerű eső szakadt a Marina Bay Circuitre, és a versenyigazgatóság egy órával elhalasztotta a rajtot.
A pálya a 80%-os páratartalom mellett lassan száradt, és így mindenki átmeneti esőgumikon sorakozott fel a rajtkockákra.
Checo zseniálisan rajtolt, és gond nélkül maga mögé utasította Leclerc-t. Hamiltonnak sem sikerült a rajtja, és a negyedik helyre szorult, Sainz mögé. Verstappen az indításnál beragadt, és a 12. helyre csúszott hátra, de jó szokásához híven hamar nekiállt áthámozni magát a mezőnyön.
A nyolcadik körben Latifinek sikerült a falba kényszerítenie Zhou-t, aki meg is állt. Latifi még visszadöcögött a garázsba, de mindkettejük versenye véget ért. Érkezett az első biztonsági autó.
Közben Magnussen kapott egy narancs-fekete zászlót (nagyjából századjára a szezonban), mert az első körben Verstappen kikerülése közben megsértette az első szárnyát, így mehetett a boxba.
Az újraindítás után a mezőny helyrerázódott. Perez 2 másodperces előnnyel autózott Leclerc előtt, akit Sainz 10 másodperccel lemaradva követett. Már épp unni kezdtük volna magunkat, amikor hirtelen Alonso motorja megadta magát. Utána nem sokkal Albon ment a falnak, és bár tovább tudott menni, a csapat kihívta.
A következő kieső Ocon volt, aki füstölő motorral húzódott félre a 28. körben, és jött a virtuális biztonsági autó.
A 33. körben Hamilton ment a falnak, de a brit simán folytatta versenyét, még ha az orrkúpja kissé csálé lett, és pozíciókat is vesztett.
A következő a falban Yuki Tsunoda volt, és ezen a ponton komolyan felmerült a kérdés, hogy lesz-e aki befejezi ezt a versenyt.
Jött a biztonsági autó, és mindenki elrohant kereket cserélni. A legtöbben közepes slickeket választottak, kivéve Daniel Ricciardo-t és Bottas-t, akik a lágyakra szavaztak.
Az újraindítást követően Max támadásba lendült. A negyedik helyen haladó Norris-szal szemben, ám a McLaren pilótája a vizes csíkra terelte a hollandot, aki a bukótérbe csúszott, jelentős időt és pozíciókat veszítve. Ráadásul a kerekeit is sikerült leradíroznia, így mehetett a boxba, és így a sor végére.
Russell nem sokkal a futam vége előtt, Mick Schumachert próbálta becserkészni, de csak összeérnie sikerült vele, és mindketten defektet kaptak.
Perez ellen közben vizsgálatot indítottak, mert több mint tíz autóhosszal maradt le a biztonsági autó mögött. A csapat szólt neki, hogy húzzon bele, aminek a mexikói vígan engedelmeskedett. Végül 7.5 mp-es előnnyel hajtott át a célvonalon Leclerc előtt. A harmadik helyen Sainzot intették le, aki ugyan nem fenyegette az első kettőt, de őt sem tudta utolérni a negyedik helyen befutó Lando Norris és az ötödik helyen leintett Ricciardo sem. A két McLaren remekül ment, egyikük sem hibázott, és a tempójuk is remek volt. (Külön öröm volt Ricciardo-t újra ilyen remek formában látni).
A hatodik helyen Lance Stroll végzett, csapattársa, Vettel a 8 nyolcadikon. Ezzel kijavították a szombati bakit. Közéjük a hetedik helyre Verstappen futott be, akinek így még várnia kell a második világbajnoki címe bebiztosítására. A kilencedik helyen Hamilton végzett. Mögötte Gasly, Bottas, Magnussen, Schumacher végül pedig Russel zárt.
Ez volt a szezon eddigi talán legkaotikusabb futama, rengeteg meglepő fordulattal és váratlan meglepetéssel.
Jövő héten hosszú kihagyás után visszatér a mezőny Japánba, hogy újra birtokba vegye a suzukai pályát.