Slipstream

Slipstream

15. Hollandia

2022. szeptember 05. - Apex_f1
  1. Hollandia

Narancsba borultak a lelátók Zandvoortban. Max Verstappen pedig nem okozott csalódást, ismét fölényesen nyerte a futamot, még ha a háta mögött heves küzdelem is alakult ki a Mercedes és a Ferrari között.

 

Időmérő

A szombati időmérőt pályára dobott füstbombák, homokfoltok és halált megvető galambok nehezítették, de a holland bajnoknak ez sem jelentett akadályt.

Verstappen épp megfutotta 1 perc 10.342-es körét, a Q3-ban, amikor csapattársa Sergio Perez, aki ötödikként kvalifikált, megforgott a 13-as kanyarban, sárga zászlót okozva, ami mindenkit megakadályozott abban, hogy elorozzák Verstappentől a legjobb időt. Leclerc mindössze 0.021 ezreddel maradt el a RedBull pilótájától, a Q2 győztese, Carlos Sainz pedig egy tizeddel.

A második sorba Lewis Hamilton kvalifikált. A Mercedes versenyzője nem tudott javítani a Q3 végén. Csapattársa, George Russelnek pedig a hatodik hellyel kellett beérnie Perez mögött.

Lando Norris a hetedik helyet szerezte meg, a nyolcadik helyen pedig meglepetésre Mick Schumacher végzett, és ugyancsak meglepő módon a kilencedikre Tsunoda hozta be az Alpha Taurit. Lance Stroll is bejutott a Q3-ba, azonban technikai gondok miatt a garázsban kellett maradnia, és így csak a 10. hely jutott neki.

Pierre Gasly 11.-ként végzett, Esteban Ocon és Fernando Alonso előtt. Váratlan volt, hogy a két Alpine nem jutott tovább a Q2-ből. Zhou Guanyu lett a 14., a Williams-es Alex Albon előtt.

A másik Alfa Romeo-s versenyző, Valtteri Bottas azonban a 16. helyen esett ki, a Q1-ben. Kevin Magnussent a 17. helyen intették le. Mögötte Daniel Ricciardo (az ausztrál a többi autó felhordta homokot hibáztatta) Sebastian Vettel és Nicholas Latifi végzett.

  1. Hollandia

Narancsba borultak a lelátók Zandvoortban. Max Verstappen pedig nem okozott csalódást, ismét fölényesen nyerte a futamot, még ha a háta mögött heves küzdelem is alakult ki a Mercedes és a Ferrari között.

 

 

Futam

Verstappen jól kapta el a rajtot, és sikeresen a szintén jól elrugaszkodó Leclerc elé vágott. Eközben mögöttük Sainz és Hamilton értek össze egy kicsit, Hamilton rizikós bevetődéssel próbálkozott az egyes kanyarban.

Kevin Magnussen a kettes kanyarban küzdött Alex Albonnal, de a dán végül túlkormányozta az autót és a falnak koccolta a Haast. Csodával határos módon az autó megúszta az ütközést és Magnussen ugyan az utolsó helyen, de folytathatta a versenyt.

A 10. körre Max Verstappen már kényelmesen vezetett. Leclerc 1.8 másodperccel lemaradva követte, Sainz pedig közel 6 másodperces lemaradadással a harmadik helyen haladt. 

Az élen Sainz egyre inkább leszakadt az előtte haladóktól, úgy tűnt a Ferrariban nincs elég tempó.  A 15. körben kiállt a boxba, ami 12.7 másodpercébe került, mivel a csapat elfelejtette bekészíteni neki a bal hátsó kereket. A mögötte a pitlanebe érkező Perez ki is használta az alkalmat, hogy beelőzze.

Leclerc, ezalatt körönként egy másodpercet veszített Verstappennel szemben, mielőtt a 18. körben ő is kiállt.  (Ezúttal minden simán ment az olasz csapatnál.)

Verstappen válasza nem maradt el, a következő körben ő állt ki kerékcserére és kiért Leclerc elé. Az élen haladó Mercedesek mintha egy egykörös kiállással szerették volna megúszni a futamot, ami beizzította a RedBull és a Ferrari rádióit is. Verstappent nem kellett különösebben bíztatni, hamar Russel mögé ért, hogy aztán az egyes kanyarban megelőzze.

Az első helyen álló Hamiltont a 30. körben hívták ki, így Max visszakerült az élre. A két Mercedes Sainz elé érkezett vissza.

A 44. körben Yuki Tsunoda húzódott a pálya szélére, és arról panaszkodott, hogy a kerekeit nem tették vissza rendesen. Úgy tűnt, jön a virtuális biztonsági autó. De a csapat azt üzente Yukinak, minden rendben, haladjon tovább. De a gondjai nem oldódhattak meg, mert a 47. körben ismét a boxban volt, ahol 31 másodpercig tartózkodott, hogy aztán a 48. körben a tönkrement kiegyenlítőre panaszkodva álljon oldalra. Ezúttal érkezett a VSC, aminek hála Max és a két Mercedes is kiállt új gumikért.

A verseny két körrel később folytatódott. Verstappen 12 másodperccel előzte meg a közepeseken érkező Hamiltont és a mögötte autózó Russelt. A Mercedes pilóták rákapcsoltak, hogy lecsípjenek kicsit Verstappen előnyéből. Azonban az 55. körben Bottas autója (a szezonban sokadszorra) megadta magát a célegyenesben, és belengették a sárga zászlókat. Sainz úgy tűnt még épp be tudta fejezni Ocon előzését. Egy körrel később kirendelték a biztonsági autót.

Verstappen kihasználta a kínálkozó lehetőséget és lágyakra váltott, hogy a harmadik helyre érjen vissza. Russel követte a példáját és szintén lágy keverékre váltott. (Az ifjú brit remekül taktikázott, mert ez az ő döntése volt), így ismét ő került a harmadik pozícióba, Verstappen pedig a másodikba. A Ferrarik is gyorsan kiálltak.

Hamilton panaszkodott, hogy ezeken a gumikon nehéz lesz maga mögött tartania Verstappent, a biztonsági autó kiállása után, a 60. körben.

Verstappen ki is használta a RedBull előnyét és a célegyenesben visszavette a vezetést. Russel a 64. körben előzte ki csapattársát, majd Leclerc is maga mögé utasította a hétszeres világbajnokot, aki így lecsúszott a dobogóról.

Mögöttük Sainz és Perez küzdöttek az ötödik helyért, amit a spanyol bár végül megnyert, 5 másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért. ( A szűkös boxutcában a csere után meg kellett állnia, hogy ne üssön el egy McLarenes csapattagot, de így majdnem összeütközött Alonsoval.)

Az ötödik helyen így végül Perez végzett, nyomában az ismét remek formát mutató Alpine.os Fernando Alonsoval a 6.(ne felejtsük el, hogy a 13!!!-ról indult, és úgy haladt végig a mezőnyön, mint kés a vajon), és Lando Norris-szal a 7. helyen. Sainz a 8. helyre csúszott vissza. A kilencedik helyen Esteban Ocon zárt. Hiába rajtolt remekül a francia, nem tudta felvenni a versenyt az előtte végzőkkel.

Az utolsó pontot, a 10. helyért Lance Stroll szerezte meg, aki maga mögött tudta tartani Pierre Gaslyt, a 11. helyen. Albon 12. lett, Mick Schumacher pedig, akit két lassú kiállás hátráltatott, végül a 13. lett. Őt honfitársa, Sebastian Vettel követte.

Kevin Magnussennek a 15. hellyel kellett beérnie. Utána Zhou következett, aki büntetést kapott a boxutcában való gyorshajtásért. A sort Ricciardo és Latifi zárták.

Amit összefoglalásként elmondhatunk: a Mercedes versenytempója jelentősen javult, és jobb volt, mint a Ferrariké. Bár az olaszok ezúttal is elrontották Sainz kiállását, most nem a stratégiával volt a baj, hanem, hogy nem volt meg a tempójuk. A RedBull pedig továbbra is tartja az előnyét.

 

Jövő héten érkezünk a hármas hétvége utolsó fordulójához, Monzába. Imádkozzunk, hogy a Ferrarinál ezúttal semmi baki ne legyen, mert a tifosi nem fogja tolerálni…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr9117924809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása