Max Verstappen megszerezte 29. futamgyőzelmét, a Spa- Francochamps-i pályán. Mindezt büntetése miatt a 14. helyről indulva, olyan magabiztossággal, hogy a többiek még csak megközelítni sem tudták.
A nyáriszünet utáni első versenyen bőven akadtak izgalmak. A futam nem feltétlenül tartozott ezek közé.
Végre fény derült Alonso Aston Martinhoz igazolásának részleteire, Daniel Ricciardo bejelentette, jövőre nem a McLarennel folytatja, Oscar Piastri ügye pedig hétfőn kerül a FIA jogi bizottsága elé. És ha mindez kevés volna, az Audi bejelentette, 2026-tól, mint motorbeszállító csatlakozik a száguldó cirkuszhoz.
Kifelejtettem valamit? Ja igen, a fél gárda büntetéseket kapott, a különféle motor és komponens cserék miatt.
Időmérő
Szombaton még csak Verstappen, Leclerc, Norris, Zhou, Schumacher és Bottas indult neki a szombati időmérőnek, úgy, hogy tudták, vasárnap csak a rajtrács végéről indulhatnak. Vasárnapra Yuki Tsunoda is csatlakozott hozzájuk. Így a többiek az első 12 pozícióért küzdhettek.
A leggyorsabb Verstappen lett, akinek a Q3-ban ehhez mindössze egy körre volt szüksége. Őt Carlos Sainz és Sergio Perez követte, mögöttük pedig Leclerc-et intették le. Utánuk a két Alpine következett, Ocon és Alonso, majd a két Mercedesben Hamilton és Russel, akik nem bizonyultak elég gyorsnak, közel két másodperces lemaradásukkal. Nagy meglepetést okozott Albon, aki Williamsével a kilencedik lett. A top tizet pedig Norris zárta.
A Q2-ben kiesett Ricciardo, hiába próbálta Norris egy kis szélárnyék segítségével a Q3-ba vontatni. Elvesztettük Pierre Gaslyt, Zhout, Stroll-t és Mick Schumachert.
A Q1-ben pedig Vettel, Latifi, Magnussen, Tsunoda és Bottas búcsúzott. De nem kellett izgulniuk, mert tudták, előrébb fognak kerülni.
Itt látható a vasárnapi felállás, csak az átláthatóság kedvéért.
P1 Sainz P2 Perez
P3 Alonso P4 Hamilton
P5 Russel P6 Albon
P7 Ricciardo P8 Gasly
P9 Stroll P10 Vettel
P11 Latifi P12 Magnussen
P13 Bottas P14 Verstappen
P15 Leclerc P16 Ocon
P17 Norris P18 Zhou
P19 Schumacher P20 Tsunoda
Bottas a motoregységek cseréjéért kapott büntetést.
Verstappent, Leclerc-et, Ocont, Norrist, Zhout és Schumachert motorcsere miatt sorolták a mezőny végére.
Tsunoda pedig a parc fermé szabályainak megsértése miatt, csak a boxutcából rajtolhatott.
Futam
Max Verstappen a 14. helyről is könnyedén áthámozta magát a mezőnyön, és már a 12. körben átvette a vezetést.
Az első körben Lewis Hamilton a Les Combes-ban összeakadt Fernando Alonsoval, akinek nem hagyott elég helyet. A Mercedes farát feldobta az Alpine, és a brit versenye a kavicságyban ért véget. Alonso autója azonban megúszta az esetet.
(Alonso ezt követő rádiózása, szerintem az év legjobbja, eddig: „Micsoda idióta! Kívülről zárt rám. Mármint, mega indulásunk volt, de ez a fickó csak azt tudja, hogy vezessen és induljon az első helyről”)
A következő balesetre csak a második körig kellett várni. Nicholas Latifi megforgatta saját magát, és eltalálta az őt kikerülni igyekvő Valtteri Bottast, aki szintén a kavicságyba ragadt, és jöhetett a biztonsági autó.
A nagy kavarodásban és porban Max letépte a sisakfóliáját, ami nagy valószínűséggel Charles Ferrarijának fékhűtőjébe repült, ami miatt Leclerc nem tervezett kiállásra kényszerült, és ismét fel kellett küzdenie magát.
Az újraindítást követően Max már a nyolcadik helyen volt, miközben az élen továbbra is Sainz haladt, nyomában Perez-zel. Verstappen gyorsan áthaladt az előtte lévőkön és a nyolcadik körben, már a harmadik helyen autózott, hogy aztán Sainz kiállása alatt átvegye a vezetést. 18 másodperces előnnyel hajtott át a célvonalon, csapattársa, Sergio előtt.
A pódium harmadik helyét Carlos Sainz foglalhatta el, George Russel előtt, megelőzve a britet két másodperccel.
Leclerc az utolsó pillanatban kiállt még egy kerékcserére, hogy elhappolja a leggyorsabb kört Verstappentől. Ez azonban nem sikerült neki, mert a pit lane-ben gyorsításon kapták, ami miatt 5 másodperces büntetést kapott és így visszacsúszott Fernando Alonso mögé. Ennek ismét a sisakfólia lehetett az oka, ami miatt megégett a sebességmérő szenzor. (Szegény srácra rendesen rájár a rúd.)
Mögöttük, hatalmas küzdelmek után Esteban Ocon végzett a hetedi helyen, aki megelőzte Sebastian Vettelt (P8) és Pierre Gaslyt (P9).
Az utolsó pontot pedig Alex Albon szerezte meg. A Williams versenyzője volt ennek a futamnak a vonatfelelőse, a futam alatt többször is sor alakult ki mögötte. Az FW44 azonban az egyenesekben olyan gyors volt, hogy sehogyan sem bírták utolérni. Az Albon vonat áldozata lett Stroll(P11), Norris(P12), Tsunoda(P13), aki még gyorsan megelőzte Zhout(P14) és Ricciardo (P15) is.
Utánuk kis lemaradással a két Haas érkezett, Kevin Magnussennel és Mick Schumacherrel. A verseny utolsó befutója pedig Nicholas Latifi lett.
Jövő héten irány Hollandia! Addig is várjuk, mi lesz a Piastri ügy kimenetele, és ezt követően hogyan alakul a még szabad ülések sorsa.