Slipstream

Slipstream

7. Monaco

2022. augusztus 11. - Apex_f1

 

Monaco. Az autóversenyzés legendás színhelye, a fényűzés, a luxus és számos pilóta otthona. Ennek a pályának van presztízse, és mindig megadja a módját a versenyhétvégéknek.

Másfelől viszont szűk utcái már nem kifejezetten alkalmasak ekkora autók versenyeztetésére. Előzésre szinte egyáltalán nincs lehetőség, ami miatt igen unalmasak tudnak itt lenni a futamok. Egy ideje már megy is a találgatás, hogy meddig marad még a naptárban, főleg, miután lejár a szerződése.

Monaco viszont mintha meghallotta volna az őt ért vádakat és azt mondta, álljon meg a fáklyás menet. Fogd a pezsgőm, majd én megmutatom milyen itt egy igazi versenyhétvége!

Időmérő

Az szombati időmérőn ismét a Ferrarik és a RedBullok uralták a pályát. (Meglep ez még bárkit is?) Charles Leclerc magabiztosan szerezte meg az első rajtkockát. ( A kérdés már csak az volt, vajon sikerül- e ezúttal be is fejeznie majd a versenyt. Eddig ötből öt alkalommal nem ért célba a hazai pályán)

Mögötte már nem alakultak ilyen simán a dolgok. A Q3 vége előtt fél perccel az alagút előtt, a Portier-ban Perez a korlátnak ment, miután a kanyarból kifelé túl hamar adott gázt. Az utána érkező Sainz későn vette észre a zászlót, és bár ahogy meglátta az úton keresztbe fordult Checot, elkapta a gázt, az autója hátulja már megindult és eltalálta az RB18 elejét. Szép úttorlaszt alkottak az ekkor hozzájuk guruló Verstappen és a többi még pályán lévő versenyző előtt.

Max köre ezzel elúszott és az ideje csak a negyedik helyre volt elég. Előtte a harmadik helyet Perez szerezte meg, a másodikat pedig Sainz, ismét Ferrari első sort alkotva.

Norris, bár a mandulagyulladása után még mindig nem volt százszázalékos formában, az 5. helyen kvalifikálta magát. (Mi lesz, ha újra egészséges lesz?!) Ricciardo csak 14. lett. (Őszintén? Jó lenne, ha már jóra fordulna ennek a srácnak a sorsa).

A Mercedesek megint a delfinezéssel szenvedtek, de ismét mindkét pilótájuknak sikerült a Q3-ba jutás. Russel 6., Hamilton a 8. helyen.

Alonso a 7. míg Ocon a 10. helyen zárt.

Meglepetésre és nagy örömre Vettelnek sikerült megszereznie a kilencedik rajthelyet. Stroll 18. helyen maradt hátra.

A Haasok valamiért nem mentek túl fényesen, idejük ezúttal csak a 13. (Magnussen), és a 15. (MSC) helyekre volt elég.

Az Alpha Taurik remekeltek a szabadedzéseken, azonban a Q1-ben nem sokkal a vége előtt Yukinak sikerült lekoccolnia a korlátot, és bár az autója megsérült, nem hagyott hátra törmeléket. Még a garázsba is vissza tudott menni, a bírák valamiért piros zászlót ítéltek, amivel a japán elintézte Pierre Gasly körét és a továbbjutási esélyeit is. Yuki így lett a 11., Gasly  pedig a17.

Az Alfa Romeo-nak nem volt könnyű hétvégéje. Bottas a pénteki szabadedzést teljesen kihagyta, mert gondok voltak az autójával. Szombaton a 12. lett, míg Zhou az utolsó.

A Williamseknél Albon ismét előrébb végzett, de ezúttal sem jutott a Q2-be, 16. lett, csapattársa, Latifi pedig a 19.

 

Futam

A vasárnap délután enyhe esővel kezdődött, ami mindenki szívében felkeltette a reményt, hogy talán lesz valami izgalom. A bírák viszont úgy döntöttek elhalasztják a rajtot pár perccel.

Az idő leteltével a versenyzők megkezdték a felvezető kört a biztonsági autó mögött. Mindenki tapogatózott, próbálgatta a pályát, de közben az eső jobban rákezdett, a látási viszonyok jelentősen rosszabbak lettek. Belengették a piros zászlót és mindenkit visszarendeltek a boxutcába. Végül egy órával később indították újra a futamot, a biztonsági autó mögül, gördülő rajttal. Erre egyrészt biztonsági okokból, másrészt a meghibásodott startrendszer miatt volt szükség.

Mindenki az extrém esőgumikon vágott neki a versenynek. Az élen nem történt változás, de hátrébb akadtak, akiknek már rögtön az elején meggyűlt  a bajuk a pályával. Lance Stroll a korlátnak koccolt és mehetett orrkúp cserére, míg Latifi defektet kapott a korláttapogatástól.

Pierre Gasly bátran, már a harmadik körben interekre váltott. A 17. helyről rajtolva megtehette, hogy kísérletezik, és be is jött neki a dolog, mert a hetedik körben már az övé volt a leggyorsabb köridő.

Leclerc eközben kezdte leszakítani magáról a RedBullokat és kicsit Sainz-ot is. A csapat szerette volna kihívni Carlost, de a spanyol azt mondta, várjanak inkább, amíg olyan száraz lesz a pálya, hogy sleekeket kaphat. Az élmezőnyből először Perez ment ki kereket cserélni, a 17. körben. Erre reagálva a Ferrari is kihívta Leclerc-t, majd szóltak, hogy maradjon mégis kint, de már késő volt. A monacoi pont Sainz mögött ért be a boxba, és bár nem kellett sokat várnia, így is értékes másodperceket vesztett. (Ez mondjuk az előtte bóklászó Williamsnek is köszönhető volt) Érthetően frusztráltan kérdezte a csapatot a rádión, hogy mégis mit művelnek. A magabiztosan tartott első helyéről a rossz stratégia miatt a negyedik helyre csúszott vissza, Verstappen mögé.  

A 24. körben felvillant a sárga zászló, majd Kevin Magnussent láthattuk a pálya szélén gyalogolni, azt gondolván, hogy vele történt valami, ám a következő pillanatban már Mick Schumacher kettétört Haas-át mutatta a kamera. ( A monacoi hétvége ilyen szempontból rémesen gyenge volt, szinte minden fontos megmozdulásról lemaradtunk, volt, hogy többször fellobbant a sárga zászló, de soha nem tudtuk meg miért, vagy csak nagy késéssel, vagy az akcióknak csak a végét láttuk. Nem az igazi a monacoi tévés stáb.) Az ifjú német értetlenül állt a történtek előtt. A visszajátszásokon látszott, hogy Mick kicsit letért a száraz ívről, megcsúszott az autója és így csapódott a tecpro falba. De szerencsére ép bőrrel megúszta az ütközést.

Jött a piros zászló, míg eltakarították a pórul járt VF-22 maradványait. Ezalatt mindenki friss kerekeket kapott és várta az újraindítást.

Az újabb gördülő rajtot követően Leclerc továbbra sem tudott pozícióba kerülni, maradt a negyedik helyen Verstappen mögött.  Sainz is hiába maradt az első helyen autózó Perez nyomában, nem tudott támadni.  Őket a két ifjú brit, Norris és Russel követte.

Pár körrel az újraindítás után a bírák jelezték, hogy nem lesz idő a 78 kör lefutására, a három órás időkorlát miatt, (az eső miatti halasztás és Schumacher balesete jelentős időt vett igénybe) így még fél órájuk volt a versenyzőknek.

A többieket ezalatt Alonso tartotta fel. Szólt neki a csapat, hogy vigyázzon a kerekeire, és segítsen Oconnak, (akinek 5 másodperces büntetést kellett ledolgoznia, mert még a verseny elején az egyik kanyarban Hamilton megpróbált beugrani mellé, de a francia ráfordult) amire a hetedik helyen haladó spanyol 15 másodpercnyire szakadt le Norristól. Így megalkotva a 11 pilótából álló Alonso vonatot (Jarno Trulli után szabadon). A mögötte lévő Hamiltont fel is piszkálta ezzel. A hétszeres világbajnok hiába próbálkozott, korábbi csapattársa játszi könnyedséggel tartotta maga mögött. Hamilton rádión kérdezte, hogy mennyire van előttük az élboly, amire azt a választ kapta, hogy lassan mögülük fog érkezni az eleje.

Alonso végül rákapcsolt, és a tiszta levegőben futott is egy leggyorsabb kört.

A dobogó legfelső fokára életében harmadszor, Sergio Perez állhatott fel. A mexikói nagyon boldog és meghatott volt. (Megérdemelte a múlt hétvégi spanyol dráma után.) A második helyet Carlos Sainz szerezte meg, a harmadikat pedig Max Verstappen.

A csalódott Leclerc a negyedik helyen ért célba, a nyomában Russel-lel és Norris-szal. Alonso megtartotta a hetedik helyet, Hamilton a nyolcadikat. A kilencedik helyen valteri Bottast, az utolsó pontot érő pozícióban pedig Vettelt intették le.

Gasly bravúrosan a 11. helyen végzett. Szép teljesítmény volt a franciától.

Ocon a büntetésével a 12. helyen zárt, mögötte futott be Ricciardo, Stroll, Latifi, Zhou és Tsunoda.

Alexander Albon az újraindítás után technikai probléma miatt kényszerült kiállásra, sajnos ismét egy felejteni való hétvége volt ez a Williams csapatának.

Ilyen volt hát Monaco 2022-ben. Tele esővel, drámával és izgalommal…(meg nem látott előzésekkel. De ez már csak ilyen.)

Két hét múlva irány Azerbajdzsán!

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr417904233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása