Slipstream

Slipstream

6. Spanyolország

2022. augusztus 10. - Apex_f1

 

Elérkeztünk az évad hatodik futamához. Helyszínünk a napsütötte Barcelona volt, 36 fokos hőmérséklettel és 50 fokos aszfalttal. Jó volt a Miami őrület után egy kicsit visszafogottabb versenyhétvégét látni. Habár a futam a szokásostól eltérően meglepő fordulatokat tartogatott. 

Időmérő

A szombati időmérőn a már megszokott módon, ismét a Ferrarik és a Red Bullok álltak az élre. Még annak ellenére is, hogy a Q3-ban Leclec-nek sikerült megforgatnia az autóját. A monacoi azonban összeszedte magát, és 1 perc 18.750-nel sikerült ismét megszereznie a pole-t. Őt követte Verstappen (hiába küzdött a ki-ki maradozó motorral) és Sainz. Pereznek csak az ötödik helyet sikerült megszereznie. Előtte Russel, mögötte pedig Hamilton végzett. A szabadedzéseken és az időmérőn is jól szerepeltek a Mercedesek. Úgy tűnik végre sikerült megoldást találniuk a delfinezésre és a többi problémára.

Bottas és Magnussen a hetedik és nyolcadik helyen kvalifikálták magukat. Ők azok, akiknek, ha nincs baja az autójuknak, keményen tartják magukat és jó helyeket érnek el. A top tízet Mick Schumacher zárta, Zhou a 15. helyen állt rajthoz.

A McLarenek most kicsit jobb színben voltak, Ricciardo-t 9., míg Norris-t a 11. helyen intették le. Norris leggyorsabb körét a Q2-ben pályaelhagyás miatt elvették, így pont lecsúszott a Q3-ról. A britnek amúgy sem alakult jól a hétvégéje. Rettenetesen szenvedett a mandulagyulladásával.

Az Alpinok az edzéseken erősnek mutatkoztak, de az időmérő folyamán nem tudtak érvényesülni. Ocon a 12. lett, Alonso viszont már a Q1-ben kiesett, és csak a 17. rajtkockát kaphatta meg, ami nem túl szívderítő, hiszen mégiscsak hazai pályán van.

Az Alpha Taurik gyengélkedtek a hétvégén. Tsunoda a 13. Gasly a 14. helyet kapta.

Az Aston Martinnál hiába hoztak egy a Red Bulléra kísértetiesen hasonlító autót (rózsaszín Mercedes után itt a zöld RedBull), a fejlesztések nem bizonyultak elégségesnek. Vettel a 16., Stroll pedig a 18. helyen rajtolhatott vasárnap.

A sort a Williamsek zárták. (Ezúttal hiába valónak bizonyult a piros hajfestés, pedig külön szalont állítottak a csapatnak). Albon a 19., Latifi a 20. lett. Végül azért kerültek egyel előrébb, mert Alonso autójában motort cseréltek, így ő indult a sor végéről.

 

Futam

A Circuit de Catalunya nem tartozik a legkedveltebb pályák közé, mivel igencsak nehézkes előzni rajta, ezért az itt rendezett futamok nem tartoznak a legizgalmasabbak közé. Ráadásul a kerekekkel is csínján kell bánni, mert gyorsan kopnak. 

Vasárnap mindenki lágy keverékű gumikon rajtolt,( Hamilton kivételével) a minél jobb rajt és pozíciószerzés reményében. És ez többeknek be is vált.

Bár Verstappen jobban kapta el a rajtot, Leclercnek sikerült bezárnia elé. Sainz nem volt ilyen szerencsés, az 5. helyre csúszott vissza.Russel a harmadik, Perez pedig a 4. helyre jött fel, Schumacher pedig a 6.-ra. Alonso szintén sokat hozott, a 20.-ról a 15.-re küzdötte fel magát, csapattársa Ocon, pedig a 6. körre már a hetedik helyen autózott.

Másoknak viszont nem alakult ilyen szerencsésen a rajtjuk. Hamilton és Magnussen összeakadtak az első kanyarban, és mindketten mehettek a boxba, hogy aztán a mezőny végéről folytassák a versenyt. Hamilton a rádión teljesen reményvesztettnek tűnt, és azt javasolta, inkább kíméljék ezt a motort, erősen sugallva, hogy adják fel. A csapat válasza azonban az volt, hogy lehet még pontokat szerezni. Így Lewis folytatta a futamot.

Sainznak a 11. körben sikerült újra megtalálnia a sóderágyat (furcsa vonzalom ez) a négyes kanyarban, egyszercsak elszállt a Ferrari hátulja. És bár sikerült visszatérnie a pályára, visszacsúszott, a 11. helyre.

Két körrel később Verstappen ugyan ott, ugyan így járt. A ludas a kanyar bejáratán befújó szél volt.

Mindeközben Leclerc senkitől sem zavartatva vígan haladt az első helyen, tíz másodpercre növelve az előnyét. Mögötte pedig zajlottak az események. Verstappennek nem működött a DRS-e, és hiába próbálta, sehogyan sem bírta megelőzni Russelt. Max frusztráltan kiabált a garázzsal, hogy hiába nyomkodja, nem működik a DRS. Az ifjú brit kihasználta a helyzeti előnyét, és nem adta könnyen magát. Idő közben azonban megérkezett a sarkukba Perez. A mexikói kérte a csapatot, szóljanak Maxnek, engedje el, ha odaér, mert gyorsabb, frissebb gumikon van, és működik a DRS-e is. De ez csak akkor valósult meg, amikor pár körrel később kihívták Maxet kerékcserére. Ekkor Perez támadásba lendült, és körbeautózva Russelt, a kanyarban egy mély fékezéssel elé került.

És jött a drámai fordulat. A 27. körben, Leclerc kocsija elkezdett lassulni, majd mintha minden erő elszállt volna belőle. A monacoi biztosnak látszó győzelme egy pillanat alatt elszállt.

A vezetést Perez vette át. Az 54. körben hívták ki a boxba, ahonnan Verstappen mögé érkezett vissza, és a csapat nem adatta vissza neki a pozíciót, aminek Perez egyáltalán nem örült. ( Az ő szemszögéből nézve jogosan. Ha viszont a világbajnokság állását nézzük, a csapat döntése is érthető.)

A pódium legfelső fokára így Verstappen állhatott, a másodikra Perez, míg a harmadikon Russel pezsgőzhetett.

Sainznak a negyedik helyre sikerült visszatornáznia magát. (Sovány, de vigasz, neki és kicsit a csapatnak is).

Hamilton az utolsó helyről az ötödikre (!!!) jött fel. Nem véletlen, hogy a nap versenyzőjének szavazták. A Mercedes talán újra magára talált.

Bottas hatodik lett. A finn újabb erős versenyt tudhat maga mögött. Csapattársának, Zhounak azonban ki kellett állnia technikai hiba miatt.

Ocon hetedikként ért célba, Alonso pedig kilencedikként. Az Alpine elégedett lehet mindkét versenyzőjével.

Norris annak ellenére, milyen beteg volt, nyolcadik lett, Ricciardo viszont visszacsúszott a tizenkettedik helyre. (Daniel, mi lesz így?)

Az utolsó pontszerző helyet Yuki Tsunoda szerezte meg. Gasly csak a 13. lett.

Vettel a 11. helyen épp lecsúszott a pontról, Stroll a 15.-en meg sem közelítette azokat.

Mick a 14. helyen zárt, Magnussen pedig az első kanyarbeli baleset után nem tudott feljebb jutni a 17. helynél.

Latifi a 16., Albon a 18. lett. ( Nem vált be a hajfestés.)

A RedBullok eredményes hétvégét zártak, még, ha ehhez egy kis szerencsére is szükségük volt. A Mercedes pedig mintha új erőre kapott volna. Lássuk, milyen lesz a folytatás.

Jövő hétvégén irány Monaco.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr7717904157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása