Slipstream

Slipstream

2. Szaúd-arábiai nagydíj

2022. július 14. - Apex_f1

 

Mindössze 112 nappal az első itt rendezett verseny után, a pilóták újra felsorakoztak a Jeddah Street Circuit rajtrácsán. Ami nem volt teljesen magától értetődő, ugyanis pénteken a pályától nem messze lévő Aramco olajfinomítót huszi lázadók rakétatámadása érte. A pályáról is jól látható volt a fekete füst. A versenyzők amúgy sem tűntek túl lelkesnek az itt való versenyzéssel kapcsolatban. Többen szóvá tették, hogy bár a pálya gyors,a beláthatatlan kanyarok miatt veszélyes, és nincs benne igazi egyenes.

Este egy több órás megbeszélésen vettek részt a szervezőkkel, akik úgy vélték a futamot biztonságosan megtarthatják. És úgy is lett.

Időmérő

A pole pizíciót az időmérő utolsó pillanatában mindenki legnagyobb meglepetésére Sergio Perez szerezte meg. Ez a mexikói első pole-ja, amire az F1 történetében neki kellett eddig a legtöbbet várnia: 216 futamot.

A második és harmadik helyet a két Ferrari foglalta el,  Leclerc a 2. sainz a 3. helyen. Verstappent a negyedik helyen intették le.

A top 10 maradék helyein a következő lett a sorrend: az 5. helyen Ocon végzett, őt követte Russel, Alonso, Bottas, Gasly és Magnussen.

A McLarenek most bejutottak a Q2-be, Norris a 11., Ricciardo a 12. helyen. Ez némi javulás Bahreinhoz képest, de még hosszú út áll előttük. Ricciardo ráadásul kapott egy három rajthelyes büntetést is, mert feltartotta a gyors körön lévő Ocon-t. (Nem akarom védeni, neki is figyelni kellett volna, de a csapat is szólhatott volna). Zhou újonc létére a 13. helyet csípte meg, Mick Schumacher pedig a 14. kockáról indulhatott volna, ha a Q2 vége előtt öt perccel nem ütközik egy hatalmasat. Az ifjú német ugyan karcolás nélkül megúszta a 33G-s becsapódást, (amit az autójáról nem lehet elmondani), vasárnap nem állt rajthoz.

Nagy meglepetésre Hamiltontól már a Q1-ben el kellett búcsúznunk, amire 2017 óta nem volt példa. Toto Wolff szerint túl bátrak voltak Lewis autójának a beállításaival, ennek következménye lehetett a Mercedes két autójának teljesítménybeli különbsége.

Az Aston Martin pilóták most is szenvedtek, Stroll a 15., Nico Hülkenberg, aki még mindig helyettesíti a coronás Vettelt, a 18. helyen végzett.  A Williamsek ismét a sor végén kullogtak: Albon a 17., Latifi  a 19. helyen. Tsunoda nem tudta elkezdeni az időmérőt műszaki hiba miatt, vasárnap ugyan kigördült a rajthoz, elindulni viszont megint nem tudott.

 

Futam

A vasárnapi rajt összeszedett volt, megindult ugyan a helyezkedés, de nem történt nagy gubanc. Perez megtartotta a vezetést, Leclerc kicsit lassan indult és ezzel beszorította maga mögé Sainzot, akit így Verstappen könnyen megelőzött. Így az élboly hamar beállt.

Kicsit hátrébb Russelnek sikerült feljönnie a negyedik helyre, őt követte a két Alpinos, Ocon és Alonso, akik egymással bonyolódtak csatába. Ocon majdnem a falra is kente csapattársát. Míg ők egymással voltak elfoglalva ahelyett, hogy Russelt vették volna üldözőbe, a Mercedes pilótája jelentős előnyre tett szert. Miközben rájuk pedig megérkezett Bottas és Magnussen is. ( hogy a csapat miért nem szólt nekik, vagy szóltak, de hiába, nem tudom, de az biztos, hogy sokba került ez nekik).  Alonso gyorsabb volt Oconnál, de francia nem akarta elengedni, de végül Alonso nem hagyta magát.

A 16. körben a Ferrari szólt Leclerc-nek, hogy irány a box, de Leclerc nem ment ki, Perez viszont igen, és így a monacoi átvette a vezetést.

Latifi maga sem tudta miért, a tavalyi szezonzáróhoz hasonlóan a falnak ütközött, sárga zászlót és biztonsági autót okozva. Ezt kihasználva mindenki beugrott egy gyors kerékcserére.

Miután újra elengedték az autókat, Magnussen bocsátkozott kisebb csatába Hamiltonnal, majd Alonso-val is, de nem vállalt felesleges kockázatot,  a csapat és maga érdekében sem. Neki már az is elég, ha a top 10-ben végez, mert a Haas már azzal is elégedett lesz, ő pedig még fizikailag nincs száz százalékon.

A 36. körben váratlanul búcsút kellett intenünk Alonso-nak, Ricciardo-nak és Bottasnak is, mindhármuk autója megállt, ráadásul a boxutca elején, eltorlaszolva  a bejáratot.  Úgyhogy a 41. körig ismét jött a virtuális biztonsági autó. 

Miután újra szabad utat kaptak, Verstappen megindította a támadást Leclerc ellen, és ismét kezdetét vette a macska egér harc. Sikerült megelőznie, de a Ferrari pilóta visszavette a vezetést. Verstappen most is megpróbálta eljátszani a DRS zóna előtt fékezős játékot, amit tavaly Hamiltonnal, de Charles nem dőlt be a trükknek, inkább gázt adott és igyekezett meglépni, amire Max nem is tudott olyan gyorsan reagálni, a blokkoló kerekei miatt, de végül csak sikerült előznie.

Újra sárga zászlót lengettek, ezúttal Albon és Stroll koccanása miatt.

Leclerc rajta tudott maradni Verstappenen, de nem tudta megelőzni, viszont az utolsó pillanatig izgulhattunk.

A dobogó első helyére így Verstappen állhatott, a másodikra Leclerc, a harmadikra pedig Sainz. Perez a negyedik helyen ért célba, őt Russel, Ocon, Norris, Gasly és Magnussen követte. A 10. helyre Hamilton küzdötte fel magát. Az utolsó három célba érő pedig Zhou, Hülkenberg és Stroll lettek. (20-ból 13 autó fejezte be a versenyt, azért az nem semmi)

Az első két futam alapján úgy tűnik, a RedBull és a Ferrari csatájáról fog szólni a 2022-es szezon. De meglátjuk, jönnek még a fejlesztések, lehetnek még meglepetések.

Mindenesetre ez a párharc eddig barátságosabbnak és sportszerűbbnek tűnik, mint a tavalyi Hamilton Verstappen féle, ádáz csatározás, pszichológiai hadviselés. Charles inkább az ésszel többre mésszel típusú kihívónak látszik.

Izgatottan várjuk a folytatást.

Két hét múlva visszatérünk Ausztráliába!

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr2217881647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása