Slipstream

Slipstream

11. Ausztria

A spielbergi csata

2022. július 13. - Apex_f1

 

A hétvégén narancs füstbe borult a spielbergi RedBull Ring, ahol Silverstone után újra összecsaphattak a versenyzők. Ráadásul az izgalmak már pénteken megkezdődtek, ugyanis itt tartották a szezon harmadik sprintfutamos nagydíját.

Pénteken mindössze egy szabadedzésük volt a csapatoknak, hogy kipróbálják az autókat, kanyarokat, mert délután már kezdődött a kvalifikáció.

Időmérő

Az élen, nem változtatva a szokásokon, Verstappen, Leclerc és Sainz kergették egymást, de Alonso is többször megvillantotta magát. Egy nagyon szoros Q3 végén Max Verstappen ragadta magához a pole-t, őt követte Leclerc és Sainz és Perez, amit azonban végül elvettek a mexikóitól, mert a Q2-ben átlépte a pályát határoló fehér vonalat, így csak a 13. helyről indulhatott. Ami nyilván nem volt örömteli a RedBullnak.

 A hétvége nagy témája volt a pályahatárok betartása. A bírák csak úgy osztották a büntetéseket, már az F2-es és F3-as futamok során is, hát még az F1-es pilótáknak.

Öröm volt viszont Haasoknál, akik mindketten bejutottak a Q3-ba és az előkelő 7. (Magnussen) illetve 8. (Mick) helyet szerezték meg.  Mögöttük Alonso és Hamilton sorakoztak fel. (Alonso ennek biztos nagyon örült).

A két Mercedes talán a szezonban eddig a legjobb formáját mutatta, és magabiztosan jutottak a Q3-ba, azonban Hamiltonnak öt és fél perccel az időmérő vége előtt sikerült a falba tennie az autóját, piros zászlót okozva. Majd a romok eltakarítása és az újraindítás után Russel követte a példáját. (Toto azt hiszem nem így értette, hogy kövesse Lewist.)

A középmezőnyt Gasly vezette, nyomában Albonnal, Bottas-szal, Tsunodával és Norris zárta. A két McLaren most rettenetesen szenvedett. Lando konkrétan arra panaszkodott, hogy fél a fékre lépni, mert hol működik, hol nem. Ricciardo sem volt sokkal szerencsésebb, a 16. hellyel. (de most legalább nem maradt le a csapattársától.) A sort Stroll, Zhou, Latifi és Vettel zárták.

Sprint

A szombati sprint nem indult zökkenőmentesen. Alonso autója teljesen megadta magát a rajtrácson, el sem tudott indulni, így míg eltávolították a pályáról, az autókat elküldték egy második felvezető körre, aminek a végén Zhou jelentette, hogy gondok vannak az autójával. Ő szerencsésebbnek bizonyult, újra tudta indítani az autót és a boxutcából a többiek után.

A piros lámpák kialvása után Max megtartotta az első helyét, miközben mögötte a két Ferrari egymással volt elfoglalva. Sainz igyekezett Leclerc elé kerülni, aki ezt persze nem hagyta. Leclerc inkább tartogatta volna a kerekeket, míg Carlos erőből szerette volna magát Max után vetni. Míg ők egymással versengtek, Verstappen kényelmes előnyre tett szert és tulajdonképpen békésen végig kocsikázta a 23 kört és elsőként futott be. A monacoi 2. a spanyol a harmadik helyen ért célba. Charles egyáltalán nem volt elégedett, de azt mondta, megvan a tempó, hogy másnap elkapják Verstappent.

Mögöttük Russel is zavartalanul versenyezhetett egymagában, mert az elsőket nem volt esélye beérni, de őt sem tudta senki megszorongatni, így ő lett a nevető negyedik.

A hátsó traktusban Albon kiütötte Vettelt a kavicságyba, ahonnan a német rutinosan vissza tudta hozni az autót, de egyáltalán nem volt boldog, főleg amikor pár körrel a vége előtt a csapat vissza is hívta. Így Alonsoval ő került a  vasárnapi mezőny végére.

A két Haas remekül tartotta magát, hiába üldözte őket Hamilton, alig bírt a közelükbe férkőzni. DRS nélkül nem volt meg a motorereje, hogy a nyolcadik helyen autózó és Magnussentől szélárnyékot kapó Micket megelőzze. De amikor Kevin egy másodpercen kívülre került az ifjú Schumacher előtt, Hamilton csak beelőzte az ifjú németet, aki ennek egy cseppet sem örült és az interjúk során megvillantotta azt a dühös Schumacher tekintetet.

A 10. helyet Bottas szerezte meg, habár ez nem igazán számított neki, mert a PU csere miatt csak a sor végéről indulhatott vasárnap.

A McLarenek némi javulást mutattak, de a teljesítményük csak a 11. (Lando) és 12. (Ricciardo) helyre volt elég.

Utánuk Stroll, Zhou, Gasly, Albon, Tsunoda és Latifi fejezték be a sprintet.

 

 Futam

Vasárnap érezhetően éhesen vetették magukat a Ferrarik Verstappen nyomába.

Mögöttük Russel és Perez akadtak össze, és A RedBullos kisodródott a bukótérbe, ahonnan egyből a boksz felé kellett vennie az irányt, és csak az utolsó helyre tudott visszatérni. (ezután elmondhatjuk, hogy ha egy Mercedes és egy RedBull egymás mellett hajt a negyedik kanyarba, akkor az RB a sóderben köt ki, gondoljunk a tavalyi Silverstonera) Checo versenye ezután hamar véget is ért, a csapat visszahívta.

 A Ferrarik  most sokkal összeszedettebbek voltak, nem bonyolódtak egymással párharcba. És úgy tűnt sikerült a csapaton belül rendbe szedni a dolgokat. Leclerc türelmesen várta a sorát, míg a 12. körben egy ügyes nekirugaszkodással meg tudta előzni Verstappent. Ezután a kerékcserék és taktikázás ideje következett. Ezeket követően Leclerc háromból háromszor került Verstappen mögé, de mindháromszor sikerült egy egy bravúros megmozdulással megelőznie.

A verseny középső része viszonylag eseménytelenül zajlott, bár azért akadt egy gyönyörű pillanat, amikor a két Haas, Alonso, Zhou és Norris ötösben befoglalták a pályát és úgy vadásztak egymásra. Kevin Magnussen pedig egyszerre előzte meg Alonsot és Zhout. (Remélem erre gondoltak, amikor szoros küzdelmeket ígértek nekünk, mert ezt tényleg élvezet volt nézni.)

Aztán az 57. körben, a második helyen haladó Sainz egyszercsak lassulni kezdett, majd ki is gurult a pálya széléhez. Ekkor már látszottak az autója hátsó feléből kicsapó lángok. Leállította a Ferrarit és megpróbált kiszállni, de az autója gurulni kezdett hátra, miközben a lángok egyre magasabbra csaptak. A pályabírók pedig elég lassan reagáltak a dologra. Végül a spanyolnak sikerült kiugrania és az autó sem gurult vissza a pályára, de ijesztő látvány volt. Sainz összetörten ült a pálya füves szélén és nézte, ahogy oltják a Ferrarit.

 

A VSC alatt mindenki gyorsan kiállt egy kerékcserére, Alonso a sor végéről már a hatodik helyre küzdötte fel magát, de mikor kiment kereket cserélni, az egyiket nem sikerült jól rögzíteni és vissza kellett mennie, ezzel a 14. helyre csúszva vissza.

A 61. körben az élen haladó Leclerc hozta minden Ferrari drukkerre a szívbajt, amikor megkérdezte a csapatot, hogy mit látnak a gázpedálján, mert furcsának érzi. Kiderült, hogy a pedál nem áll vissza nullára, hanem beragad és ez jócskán megnehezítette a pilóta munkáját, aki váltani is alig bírt e miatt. A kockás zászlóig izgulhattunk miatta, de megcsinálta. Ausztrália óta először állhatott Charles a dobogó tetejére. A második helyen Max Verstappent intetták le, mögöttük pedig nagyjából 30 másodperccel Hamilton futott be, az ölébe pottyant harmadik helyen.

Russel a negyedik helyen ért be, nyomában Oconnal, Schumacherrel, Norris-szal, Magnussen-nel és Ricciardoval. Így a Haas és a McLaren is duplaponttal zárhatta a hétvégét.  Alonso pedig csodálatos módon 10. ként láthatta meg a kockás zászlót.

  1. ként Bottas hajtott át a célvonalon, Albonnal, Strollal, Zhouval, Gaslyval, Tsunodával és Vettelel maga mögött.

A versenyt Sainz, Latifi és Perez nem fejezték be.

A pódiumon végre tényleg örömteli pezsgőzést láthattunk. Max és Lewis is örömmel zuhanyoztatták Leclerc-et, amit tényleg jó volt nézni. Végre nem volt feszült arc, meg kínos eltűnés a balfenéken egyik pilóta részéről sem.

Egy hét múlva Franciaországban találkozunk! 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr717881633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása