Mindig izgalmas, amikor hosszú, csendes hónapok után először zúgnak fel a motorok a rajtrácson, és végre élesben szemlélhetjük meg a csapatok új, továbbfejlesztett autóit, láthatjuk az ismerős és újonc pilótákat.
Idén azonban még nagyobb volt az izgalom a szezon első futama előtt. Az istállóknak ezúttal teljesen új autókkal kellett előrukkolniuk. Igaz, hogy a csapatok már teszteltek Barcelonában és Bahreinban is, de most eljött az igazság pillanata. Kiderült, hogy ki mire jutott, sikerült- e versenyképes autót alkotniuk, melyik csapat tudott fejlődni, akik eddig is elöl voltak, meg tudják- e tartani a pozíciójukat, illetve a tavaly a mezőny végén kullogók idén be tudják- e hozni a lemaradást. Beváltják- e a hozzájuk fűzött reményt, miszerint kiegyelítettebbek lesznek az esélyek és több csatározást és előzést láthatunk majd. És a fő kérdés, lesz – e olyan izgalmas/fordulatos ez szezon, mint a tavalyi, vagy megint egy csapat utasít maga mögé mindenkit?
Időmérő
Nos, már a szombati időmérő edzésen megmutatkozott, micsoda lehetőségeket rejt az idény. A pole pozíciót a Ferrari reménysége, Charles Leclerc szerezte meg, őt szorosan Max Verstappen követte, a harmadik helyről a szintén Ferraris Carlos Sainz indulhatott, mögüle pedig Sergio Perez a másik Red Bullban. A Mercedesek viszont érezhetően gondban voltak. Küzdöttek a tempóval és a delfinezéssel. Hamiltont teljesen szokatlan módon csak az ötödik rajtkockát szerezte meg, új csapattársa, az ifjú titán, George Russel pedig csak a 9. helyen kvalifikált. Kellemes meglepetés volt viszont a Mercedestől az Alfa Romeohoz igazoló Valtteri Bottas 6. helye, Hamilton mellett. (A régi szép idők emlékére). Újonc csapattársa, Zhou Guanyu, óvatosan kezdte a szezont, de így is a 15. helyről rajtolhatott.
A legnagyobb és legszívmelengetőbb meglepetést talán a Haasok hozták. A Nikita Mazepin helyére visszatérő Kevin Magnussen a 7. rajtkockára állhatott fel vasárnap, (ami ilyen hosszú kihagyás után igen kitűnő eredmény, ráadásul még egyszer mondom, egy Haas-szal!) Mick pedig 12. lett. (Megérdemelte már a csapat, Günther Steiner és a pilóták is ezt).
Az Alpinok sem szerepeltek rosszul, Fernando Alonso a nyolcadik, míg Esteban Ocon a tizenegyedik rajtkockára állhatott.
A McLareneknek nehezen indult már az időmérő is, Lando Norris a 13., Daniel Ricciardo a 18. hellyel kellett, hogy beérje. (A barcelonai tesztek után ez igen csak csalódást keltő eredmény)
Az Alpha Taurik vegyesen indítottak, Pierre Gasly 10. lett, Yuki Tsunoda a 16.
A Williams csapat egyik szeme sírt, míg a másik nevetett. Nicholas Latifi 20. ként zárta a rajtrácsot. Az idén visszatérő Alex Albon viszont a 14. helyre küzdötte fel magát.
A Mclarenek mellett az Aston Martinok is meglepően rosszul szerepeltek. Lance Stroll 19., míg a Sebastian Vettelt corona vírus miatt helyettesítő Nico Hülkenberg a 17. helyen várhatta a vasárnapi futamot.
Az erőviszonyokat itt már nagyjából felmérhettük, de persze meglepetések mindig vannak, és egy jó rajt sok mindenen változtathat.
Futam
Vasárnap Leclerc remekül kapta el a rajtot, megvédve pozícióját, és maradt a Ferrari RedBull, Ferrari, RedBull felállás. A többiek rajtja nem volt ilyen sima. Bottasnak meggyűlt a baja az indulással, és jelentősen visszacsúszott, Mick Schumachert pedig Ocon pörgette meg, de szerencsére a német pilóta vissza tudott állni, még ha nem is túl kedvező pozícióba.
Verstappen és Leclerc a 15. körben kezdtek komoly csatározásba, miután előbb Max majd Leclerc is kereket cserélt. Leclerc éppen Verstappen elé érkezett meg, de a hollandnak hamarosan sikerült megelőznie, ám a monacoi ügyesen taktikázott, és még ugyanazon a körön belül visszaszerezte az első helyet. Még kétszer eljátszották ugyanezt, de Leclerc mindannyiszor bizonyította rátermettségét és mindannyiszor visszaszerezte a vezetést. Igazi izgalom volt ezt a párviadalt nézni. (Főleg mert ez nem az a vérremenő, majd én megmutatom küzdelem volt, mint tavaly, hanem színtiszta verseny.)
Őrült tempójú és számú kerékcsere zajlott, az élmezőny minden tagja igyekezett minél frissebb abroncsokon maradni. Azonban többeknek is meggyűlt a bajuk a gumikkal. Az új kerekek lassabban melegednek fel, ezért több volt a csúszkálás, bizonytalankodás. Több pilótának, köztük Hamiltonnak is meggyűlt ezzel a baja. A 28. körbeli cseréje után erősen csúszkált a még fel nem melegedett közepeseken, és a következő csere után szóltak is neki, hogy legyen óvatos.
A Ferrari és Red Bull bizonyultak az egyedülieknek, akik igazán megértették a gumik működését, és a legtöbbet tudták kihozni belőlük.
Aztán a 46. körben Pierra Gasly autója a hármas kanyarban lángra kapott. A francia félre tudott állni, és hamar el is hagyta a járművét. A versenybírók berendelték a biztonsági autót.
Leclerc gyorsan behajtott a boxba egy cserére, miközben Verstappen az autója nehézkes kormányára panaszkodott a csapatnak, akik szerint azonban minden rendben volt.
A biztonsági autó a 49. körben hagyta el a pályát, miután az összes lekörözött autó megelőzte őket ( mert ugye, nem szeretnénk megismételni az Abu Dhabiban történteket), így egy hétkörös sprintfutam maradt a verseny végére.
Leclerc azonnal elhúzott vetélytársa mellől, aki az addigiakhoz képest lassúnak mutatkozott, annyira, hogy Sainz megtámadhatta, és meg is előzte. Verstappen a csapatot kérdezte, hogy mi a baj az akkumulátorral, de a garázsból csak azt a választ kapta, hogy nem látnak problémát. A következő körben azonban már a boxutca felé vette az irányt, épphogy elérve a garázst. Számára véget ért a verseny.
Eközben Perez is az akkura kezdett panaszkodni, miközben Hamilton megérkezett a nyakára. Az utolsó körben a mexikói ki is pörgött és az ő autója is leállt.
Így a végeredmény Ferrari 1-2. lett, a dobogó harmadik fokára pedig Hamilton állhatott fel, mindenki meglepetésére. A negyedik helyet csapattársa Russel szerezte meg. Az ötödik helyet az istálló és Günther Steiner legnagyobb örömére Kevin Magnussen tudhatta magáénak. Mick a 11 lett, kicsivel lecsúszva első pontjáról.
Az Alpinok a 7. illetve a 9. helyet kapták el, Oconnal és Alonsoval. A Honda motoros autók közül egyedül Tsunoda fejezte be a versenyt, ő viszont a nyolcadik helyen. Az utolsó pontot az első versenyén Zhou szerezte meg. (Nem rossz kezdés.)
A Mclarenes fiúk közül Ricciardo a 14. Norris a 15. helyen végzett. Tavaly a konstruktőri harmadik helyére voltak esélyesek, Spanyolországban a teszteken jók voltak, most azonban csak szenvedtek. Ricciardo a vírus miatt Bahreinban nem tudott tesztelni, Norris is keveset, a fékekkel adódtak problémái a csapatnak. Reméljük a következő versenyre magukra találnak. Kár lenne értük.
A Williams csapata nem sok javulást tudott felmutatni tavalyhoz képest. Habár Albon eredménye némi reményre ad okot: a 13. helyen intették le. Latifit viszont csak 16. ként.
Az Aston Martinos Lance Stroll a 12. helyet csípte meg, Nico Hülkenberg az utolsó, 17. helyet.
Eseménydús első verseny volt, beváltotta a reményeket. Volt minden, mi szem szájnak ingere: igazi párharc, kigyulladó autó, lerobbanó autó, feltámadó csapat és visszaeső csapat.
Úgy tűnik, a Ferrarinál nem hiába dolgoztak ezen az autón. Lehet, hogy ez lesz az ő évük? Hogy a RedBullok gyorsak, de megbízhatatlanok…hát nem tudom, meglátjuk mit hoz a következő verseny. Az biztos, ez a két csapat mutatkozott a legerősebbnek, úgy tűnik, ők lesznek az idény favoritjai. Viszont érdemes a középmezőnyt is szemmel tartani, a szárnyait bontogató Haas-szal és Alfa Romeo-val.
A következő verseny Saudi Arábiában kerül megrendezésre. Kíváncsian várjuk a folytatást.