Slipstream

Slipstream

8. Azerbajdzsán

A hétvége, ami után mindenki csak egy masszázsra vágyott

2022. június 16. - Apex_f1

Monaco után ismét egy utcai pályán mérhették össze autóikat és pilótáikat a csapatok, ezúttal Bakuban, ahová hatodik alkalommal tért vissza a száguldó cirkusz. Ahogy már megszokhattuk, az idei évben sem maradt el a dráma és izgalom.

Időmérő

Hogy a végén kezdjem. A Q3-ban nem voltak nagy meglepetések, az élen megint a RedBullok és a Ferrarik pingpongoztak a leggyorsabb körökkel. Pár perccel a vége előtt úgy tűnt Sainz megszerezheti az első pole-ját, de végül a negyedik helyre szorult vissza. Csapattársa Leclerc ismét elnyerte az első helyet, maga mögé utasítva Perez-t és Verstappent.

A Meredeseknél megvolt a tempó az ötödik és hetedik helyhez, előbbin Russel, utóbbin Hamilton végzett. De a delfinezés okozta pattogás jócskán megviselte mindkét pilótájukat. Hamilton ismét sokat panaszkodott a rádión.

A  Mercedes szendvicsbe Pierre Gasly került, mögéjük pedik Yuki Tsunoda futott be. Hiába, az Alpha Taurik kezdenek újra magukra találni.

Sebastian Vettel azt nyilatkozta, a változtatások jót tettek az Aston Martinnak, és jól érzi magát benne. Ez meg is látszott, a kilencedik helyen kvalifikálta magát. (Bár a sikerült a Q2-ben a falnak mennie, olyan ügyesen csinálta, hogy egyben tudta tartani az AMR22-est.) Mögötte a másik világbajnok, Alonso végzett.

A 11. és 12. pozíciót a McLaren fiúk foglalták el, Norris és Ricciardo sorrendben. (Lassan, de javulgatnak, sajnos a tempó hiányzott az autóból, az egyenesben nagyon lassúak voltak)

Ocon a 13. lett, mögötte Zhou végzett, közvetlenül csapattársa, Bottas előtt.

Őket Magnussen, Albon, Latifi, Stroll és Schumacher követték. Stroll a Q1 vége előtt két és fél perccel összetörte az autóját, piros zászlót okozva. AZ újraindításnál a pitlane végén álló Haasoknak alig volt esélyük bemelegítő és még gyorst kört is futniuk. ( Egy kis szívás.)

 

Futam

Vasárnap verőfényes napsütésben vette kezdetét a verseny, ami gyorsan degradálódó gumikat ígért és sok izgalmat.

A lámpák kialvását követően Pereznek sikerült átvennie a vezetést Leclerc-től, aki hiába rugaszkodott el jól, a kereke kicsit kipörgött, és ezután a Verstappen elleni védekezéssel volt elfoglalva. De a monacoi nem esett kétségbe, hisz hosszú körök voltak még a kockás zászlóig.

A kilencedik körben kezdődött az izgalom. Sárga zászló, Sainz a négyes kanyar bukóterébe hajtott ki, a fékrendszere megadta magát és ezzel az ő versenye véget is ért. (Szegény srácnak rémesen alakul ez a szezon)

A virtuális biztonsági autó alatt a legtöbben beugrottak egy gyors kerékcserére, hogy minél kisebb időveszteséggel ússzák meg a dolgot. A RedBullok viszont kint maradtak, és pont mikor úgy tűnt bemennek, meglengették a zöld zászlót, úgyhogy a kiállás elmaradt.

A mezőny közepén az Ocon, Vettel, Hamilton trió között alakult ki kisebb csatározás. Vettel megpróbálta megelőzni az Alpine pilótáját, de túl mélyet akart fékezni, és a bukótérben végezte, de nem zavartatta magát, gyorsan bevágott egy 180 fokos fordulatot és minden gond nélkül visszatért a pályára, (mindössze két helyet veszítve) még ha kisebb frászt is okozott Tsunodának.

Az élen ezalatt Vestappen megelőzte Perezt, a csapat utasításba adta, hogy ne csatázzanak egymással. (Perez utólag azt mondta jogos volt a dolog, Max gyorsabb volt nála)

Monaco után ismét egy utcai pályán mérhették össze autóikat és pilótáikat a csapatok, ezúttal Bakuban, ahová hatodik alkalommal tért vissza a száguldó cirkusz. Ahogy már megszokhattuk, az idei évben sem maradt el a dráma és izgalom.

Időmérő

Hogy a végén kezdjem. A Q3-ban nem voltak nagy meglepetések, az élen megint a RedBullok és a Ferrarik pingpongoztak a leggyorsabb körökkel. Pár perccel a vége előtt úgy tűnt Sainz megszerezheti az első pole-ját, de végül a negyedik helyre szorult vissza. Csapattársa Leclerc ismét elnyerte az első helyet, maga mögé utasítva Perez-t és Verstappent.

A Meredeseknél megvolt a tempó az ötödik és hetedik helyhez, előbbin Russel, utóbbin Hamilton végzett. De a delfinezés okozta pattogás jócskán megviselte mindkét pilótájukat. Hamilton ismét sokat panaszkodott a rádión.

A  Mercedes szendvicsbe Pierre Gasly került, mögéjük pedik Yuki Tsunoda futott be. Hiába, az Alpha Taurik kezdenek újra magukra találni.

Sebastian Vettel azt nyilatkozta, a változtatások jót tettek az Aston Martinnak, és jól érzi magát benne. Ez meg is látszott, a kilencedik helyen kvalifikálta magát. (Bár a sikerült a Q2-ben a falnak mennie, olyan ügyesen csinálta, hogy egyben tudta tartani az AMR22-est.) Mögötte a másik világbajnok, Alonso végzett.

A 11. és 12. pozíciót a McLaren fiúk foglalták el, Norris és Ricciardo sorrendben. (Lassan, de javulgatnak, sajnos a tempó hiányzott az autóból, az egyenesben nagyon lassúak voltak)

Ocon a 13. lett, mögötte Zhou végzett, közvetlenül csapattársa, Bottas előtt.

Őket Magnussen, Albon, Latifi, Stroll és Schumacher követték. Stroll a Q1 vége előtt két és fél perccel összetörte az autóját, piros zászlót okozva. AZ újraindításnál a pitlane végén álló Haasoknak alig volt esélyük bemelegítő és még gyorst kört is futniuk. ( Egy kis szívás.)

 

Futam

Vasárnap verőfényes napsütésben vette kezdetét a verseny, ami gyorsan degradálódó gumikat ígért és sok izgalmat.

A lámpák kialvását követően Pereznek sikerült átvennie a vezetést Leclerc-től, aki hiába rugaszkodott el jól, a kereke kicsit kipörgött, és ezután a Verstappen elleni védekezéssel volt elfoglalva. De a monacoi nem esett kétségbe, hisz hosszú körök voltak még a kockás zászlóig.

A kilencedik körben kezdődött az izgalom. Sárga zászló, Sainz a négyes kanyar bukóterébe hajtott ki, a fékrendszere megadta magát és ezzel az ő versenye véget is ért. (Szegény srácnak rémesen alakul ez a szezon)

A virtuális biztonsági autó alatt a legtöbben beugrottak egy gyors kerékcserére, hogy minél kisebb időveszteséggel ússzák meg a dolgot. A RedBullok viszont kint maradtak, és pont mikor úgy tűnt bemennek, meglengették a zöld zászlót, úgyhogy a kiállás elmaradt.

A mezőny közepén az Ocon, Vettel, Hamilton trió között alakult ki kisebb csatározás. Vettel megpróbálta megelőzni az Alpine pilótáját, de túl mélyet akart fékezni, és a bukótérben végezte, de nem zavartatta magát, gyorsan bevágott egy 180 fokos fordulatot és minden gond nélkül visszatért a pályára, (mindössze két helyet veszítve) még ha kisebb frászt is okozott Tsunodának.

Az élen ezalatt Vestappen megelőzte Perezt, a csapat utasításba adta, hogy ne csatázzanak egymással. (Perez utólag azt mondta jogos volt a dolog, Max gyorsabb volt nála)

CLAIRVOYANT // Michael Gray / Peaky Blinders - 11 wedding - Page 4 - Wattpad

 

A két RedBull végül a 16. (Perez), és a 18. (Max) körben cseréltek kereket, és így Leclerc került az élre. A kérdés az volt, hogy bírják-e majd a kerekei a verseny végéig. De mint kiderült, ennél nagyobb gondja akadt a monacoinak, ugyanis a motorja elfüstölt a 21. körben. Így visszaálltak az RB18-sok az élre.

De a kiesések sora nem ért véget. A 24. körben Zhou-t hívta vissza a csapat, technikai gond miatt. Az újonc elégedetlenkedett a rádión, ami érthető, hiszen harmadjára jár így az idényben, ráadásul most egy pár pont is kinézett neki.

A 33. körben Magnussen állt meg a pálya szélén. (négyből négy Ferrari motoros kényszerült kiállni).

Az Alpha Taurik hasítottak, de Yukinak a 6. helyről ki kellett mennie a boxba, mert eltörött a DRS-e, amit a csapat ésszel, kézzel és sok-sok szigszalaggal gyorsan helyrepofozott, ez viszont időbe és sok pozícióba került Yukinak.

 

 

Az utolsó körök izgalmairól a két McLaren gondoskodott, (a RedBullokat ugyanis senki nem tudta megközelíteni, egymással pedig nem kezdtek) Ricciardo keményeken üldözte Alonso-t, a nyomában Norrissal, aki mindenáron szeretett volna csapattársa elé kerülni, de a mérnöke arra kérte ne tegye. Azt mondta, ha Daniel nem tudja elcsípni Alonso-t, Lando is megpróbálhatja, de ha neki sem megy, vissza kell adnia a helyet az ausztrálnak. Norris kissé kelletlenül, de elfogadta az ajánlatot. Végül azonban nem maradt már idő, hogy ő próbálkozhasson, (amúgy sem lett volna sok esélye, Daniel is hiába próbálkozott DRS-sel, az Alpine még akkor is távolodott tőle) ekkor kérdezte, hogy nem cserélhetnének- e mégis helyet. A nyolcadik és kilencedik helyen haladtak ekkor. Norris azért megvillantotta magát Ricciardo mögött, de végül hallgatott a mérnökére.

A dobogó tetejére Verstappen állhatott fel, aki ezzel több Leclerc pole-t váltott győzelemmé, mint Leclerc. Így esett hát, hogy a bakui pálya ismét új győztest avatott, ezúttal a hatodikat.

A második helyet Perez foglalta el, a harmadikon pedig George Russel pezsgőzhetett, aki ott volt, hogy összeszedje a lepattanókat.

A negyedik helyen Hamiltont intették le, mögötte Gasly, Vettel, Alonso, Ricciardo, Norris és az utolsó, pontszerző helyen Ocon végzett. Utánuk Bottast, Albont, Tsunoda-t, Schumachert és Latifit intették le. Stroll-t a 48. körben hívta vissza a csapat, mert hibát észleltek, amit nem tudtak beazonosítani és inkább nem kockáztattak.

 

Nicholas Latifi számára ez a verseny is szerencsétlenül alakult. Rögtön a rajt után 10 másodperces stop and go büntetést kapott, mert az egyik szerelő visszatolta az autóját, amikor már nem lett volna szabad hozzá nyúlnia. Majd később még egy öt másodperces büntetést sikerült beszereznie, amikor ignorált 12 kék zászlót és nem engedte el Gasly-t és az őt üldöző Hamiltont. A verseny után azt nyilatkozta, DRS-t akart adni Gaslynak, hogy a feltartást kiegyenlítse, mert ha pár kanyarral előrébb engedi el, Pierre nem nyithatta volna a DRS-t és Hamilton azonnal elkapja. A dolgot meg is beszélte Gasly-val, aki helyeselte a kanadai döntését.

Latifi szezonja eddig nem alakult túl fényesen. A pontoknak még csak a közelébe sem jutott, viszont annál többször végezte a falban. Az a hír járja, a Williams már csak a jövő hétvégi hazai versenyén engedi majd a volánhoz, utána Oscar Piastri, az Alpine teszt és tartalék pilótája veheti át a helyét. Nos, majd meglátjuk, menyire igazak a pletykák.

A versenyhétvége másik nagy témája delfinezés és pattogás volt, ami most szinte egyetlen pilótát sem kímélt. Hamilton alig bírt kiszállni az autójából, de az interjúk alatt mindenki panaszkodott a hátára és a nyakára.

Toto Wolff az FIA-tól várja, hogy találjanak megoldást. Bár azt is mondta, hogy  emelhetnének az autón, de akkor veszítenének a teljesítményükből. Christian Horner hisztinek nevezte a Mercedes részéről a dolgot, mert ők szenvednek e miatt a legjobban, mindenki más meg tudja oldani a dolgot. És valóban, a többi csapat valahogy mindig vagy teljesen megszüntette delfinezés problémáját, vagy jócskán le tudták csökkenteni.  Így igazából a FIA változtatásai leginkább a Meredesnek jönnének kapóra.

Akárhogy is, jó lenne mielőbb megoldani a dolgot, a pilóták egészsége érdekében.

Jövő hétvégén irány Kanada!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://slipstream.blog.hu/api/trackback/id/tr3717859211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása